کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی یک استارت آپ؛

چگونه یک استارت آپ را شروع کنیم/مراحل راه اندازی استارتاپ

16 ارديبهشت 1399 ساعت 10:59

شروع یک استارتاپ و یک کسب و کار شامل بسیاری از قطعات متحرک است که هر کدام هیجان انگیزتر از دیگری است، یک طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند که به خودتان و دیگران ثابت کنید که آیا ایده کسب و کار شما ارزش پیگیری دارد یا خیر؟


به گزارش جهانبین نیوز، خیلی از ما ها به فکر راه اندازی یک استارتاپ موفق هستیم یک کسب و کاری که نیاز مردم باشه و ماهیت آن برای خود ما باشه، پس از راه اندازی شروع به رشد دادن آن می کنیم ولی به نتیجه دلخواه خود نمی رسیم چون روش درست رو بلد نیستیم!
 

با پیشرفت علم و گسترش فناوری، استارت آپ ها جایگاه ویژه ای در حوزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیدا کرده اند، استارتاپ نوعی کارآفرینی مدرن و فعالیتی است که بر پایه فناوری قرار دارد. اما هر کسب و کاری که مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد لزوما استارت آپ نیست.

با این وجود کلیه استارت آپ ها به نوعی از موبایل،‌ وب، اینترنت و تکنولوژی استفاده می کنند.

توجه داشته باشید در ابتدای یک کسب و کار هرچه فعالیتهایی که انجام می شود ، صحیح تر و اصولی تر باشد ،‌شانس موفقیت بالاتر می رود.

از زمانی که ایده شروع یک استارت آپ به ذهن می رسد تا مرحله سوددهی باید مراحلی را طی کرد که مثل یک بازی می ماند.

این بازی اینگونه است : مرحله بعد زمانی شروع می شود که مرحله قبل به پایان رسیده باشد .

سفر به جلو

در این مرحله تنها یکسری افکار در ذهن عبور خواهد کرد و هیچ کاغذ و قلمی در دست نیست ، از کاری که می خواهید انجام دهید رویایی بسازید و آن را پرورش دهید. بی شک یکی از جذابترین مراحل همین است.

ایده و تیم

این مرحله را اصطلاحا مرحله ایده یا کشت گوییم، نیازسنجی، شناخت رقبا و تحلیل بازار از مهمترین کارهایی است که باید مدنظر قرار بگیرد. چندین مورد از استارت آپ های مشابه ایده خود را ببینید،‌ تحلیل و بررسی کرده و بدنبال کاری که زیاد انجام شده است نروید.نگاه به موفق ترین ها در این حوزه و استفاده از فرصت هایی که بوجود می آید، کمک بزرگی در رشد ایده شما خواهد کرد.
 

نمونه اولیه

یک نام برای طرح خود انتخاب کرده و آن را نهایی کنید . نامی که تلفظش راحت و مردم آن را بخاطر بسپارند .نوشتن طرح کسب و کار که شامل تمام موارد مالی، سود و زیان ها، مجوزها ، برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و جزئیات دیگرباشد اجباری است چراکه راه اندازی یک استارت آپ نیاز به سرمایه دارد .اگر بدنبال یک سرمایه گذار خارجی باشید بدون داشتن بیزینس پلن موفق نخواهید شد.
 

 

بازتولید و راه اندازی

زمان آن رسیده که ایده به مرحله تولید و راه اندازی برسد،  با افرادی که می توانند به شما کمک کنند مشورت کنید. برای هر بخش یک متخصص انتخاب کنید. به یاد داشته باشید همکاری تیمی رمز موفقیت شماست.
استارتاپ خود را پس از تولید از جنبه های مختلف بررسی کنید.و خود را همیشه به جای کسانی قرار دهید که می خواهند از
استارتاپ شما استفاده کنند

رشد و اندازه گیری

برای رشد برند خود از قدرت شبکه های اجتماعی غافل نشوید و تا جای ممکن سعی در مطرح کردن خود در این حوزه باشید. یک کارآفرین موفق خستگی ناپذیر است و در کارش استمرار دارد.هنر کسب و کار این است که بتوانید
ارزیابی عملکرد و پیمایش پیشرفت را بررسی و سنجش کنید.استفاده از نمودارهای پینگ و داشبوردهای مدیریتی کمک شایانی به شما خواهد کرد


بودجه و قانون

همانطور که شناخت حقوق و قوانین و
مجوز های لازم برای فعالیت کسب و کار های اینترنتی در همه کسب و کارها نیاز است.راه اندازی استارتاپ نیز در این زمینه مستثنی نیست و دانستن آن مهم است.در مراحل بعدی نیاز به گسترش تیم حس خواهد شد لذا داشتن تیم کارامد و بودجه تبلیغات به پول وسرمایه نیاز دارد.

این مرحله را
کشت ایده یا سید فاندینگ‌ گویند.این سرمایه را یا خودتان باید فراهم کنید یا به سراغ مراکز رشد و شتاب دهنده ها بروید که به آن ها سرمایه گذاران ریسک پذیر نیز  می گویند.

استخدام و تیم

شما در مرحله ای قرار دارید که باید تیم خود را کامل کنید و مسئولیت ها را تقسیم بندی کنید.پس یک نقشه کلی از وظایف تهیه کنید و بنا به نیازها شروع به استخدام مناسبترین ها کنید. توجه کنید دیگر نیاز به شریک و سهام دار ندارید و صرفا روی استخدام تمرکز داشته باشید.

ساخت شرکت

استارتاپ شما زمانی رسمیت پیدا می کند که در چاچوب یک مکان فیزیکی نیز قرار بگیرد و مجوزهای لازم را کسب کند.
با مسائل اداری بیشترآشنا شوید و به کسب و کار خود رنگ و بوی تازه ای بدهید. یادگیری مسائل اقتصادی و امور حسابداری را در برنامه کاری روزانه تان قرار دهید .

بازاریابی و فروش

هر کسب و کاری در نهایت به فروش و درامدزایی می اندیشد و هدفش کسب سود است. در اینجا بحث تبلیغات و بازاریابی مطرح می شود، اهمیت تبلیغات و اثربخشی آن به اندازه ای بالاست، که عده ای معتقدند ۹۸٪ از درآمد باز هم باید صرف تبلیغات شود. پس اول فکرکنید،‌ بعد تبلیغ
 

موفقیت و مشاوره

جذب مشتری یک پروسه سخت است و نگه داشتن و افزایش آن سخت تر ، با مطالعه، مشاوره و بروز بودن به کسب و کار خود رونق دهید

 اگر این کارهایی که برای شروع یک کسب و کار لازم و ضروری است را انجام داده اید بدانید بخشی از مهمترین کارها را انجام داده اید. به یاد داشته باشید که موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد. اما از برنامه ای که ایجاد کرده اید به طور مداوم در کسب و کارتان استفاده کنید، و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

انتهای پیام/
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 


کد مطلب: 44449

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44449/چگونه-یک-استارت-آپ-شروع-کنیم-مراحل-راه-اندازی-استارتاپ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir