کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد/

جهادگران سلامت لردگان؛ پيروز مبارزه با کرونا

18 فروردين 1399 ساعت 10:16

در حالي که همه غافلگير و مبهوت ورود کرونا ويروس در شهرستان لردگان بودند و امکانات چنداني هم وجود نداشت اما شهر هنوز مردان و زناني داشت که در غالب بسيجي و... در چارچوب قرارگاه جهادگران سلامت يا گروهاي جهادي سلامت شروع به کار کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شايد تصور همه ما از جنگ، قشون کشي، توپ و تانک باشه اما در يکي دوماه اخير دنيا درگير يک جنگ تمام عيار شده است، جنگي که خبر از توپ و تانک نيست بلکه جنگ انسان با يه ويروس ناشناخته که به يکباره از چين سر درآورد و حالا با لشکر خود راهي تمام نقاط اين کره خاکي شده، ناگهاني، مرگبار و ويرانگر تنها خصوصيت ويروس کرونا بود.

کرونا خيلي زود به استان چهارمحال و بختياري و شهرستان لردگان رسيد، خيلي ها باور نمي کردند سرعت حمله کرونا به اين شدت باشد چرا که درست چند روز قبل در خبرها فقط اسم کرونا رو شنيده بودند اما حالا در اين سر دنيا و در لردگان خبرها حاکي از مبتلا شدن چند نفري به اين ويروس شنيده شد، در حالي که همه غافلگير و مبهوت ورود اين ويروس در شهرستان بودند و امکانات چنداني هم وجود نداشت اما شهر هنوز مردان و زناني داشت که در غالب بسيجي و... در چارچوب قرارگاه جهادگران سلامت يا گروهاي جهادي سلامت شروع به کار کردند، اگر چه کرونا ناگهاني، مرگبار و ويرانگر بود در مقابل گروهاي جهادي سلامت لردگان نيز خودجوش و با ايثار و شهامت وارد ميدان شدند و به مبارزه با کرونا پرداختند و با اقدامات موثري همچون ضدعفوني کردن معابر و مکان هاي مختلف شهرستان، ايجاد بازرسي ها و غربالگري ها در ورودي شهرها، راه اندازي کارگاه هاي توليدي ماکس و دستکش کمک زيادي به پيشگيري و کنترل اين بيماري در شهرستان لردگان کردند.

 

حضور بي‌ادعاي گروه‌هاي جهادي در خاکريز حافظان سلامت جلوه ديگري از همدلي و همراهي ايرانيان را به رُخ جهانيان کشيد به خصوص وقتي وضعيت کشورهاي توسعه يافته غربي چون ايتاليا، اسپانيا، آمريکا و.. را مي بينيم که اگرچه ادعاي ابرقدرتي داشتند اما در برابر اين ويروس زانو زده و تسليم شدند اما در شرق عالم و در ايران گروهاي جهادي انصافا جهادي عمل کرده و اهميت کار آن ها آنجاست که گروه‌هاي جهادي اعم از سپاه، بسيج و... به عنوان «جهادگران سلامت» خودجوش وارد ميدان شدند و به صورت شبانه‌روزي اقدام به ضدعفوني معابر و آموزش نکات بهداشتي به ويژه در مناطق محروم کردند تا با تزريق اميد به جامعه رنگ رنج  را کمرنگ سازند.
 

لردگان نيز از همان ابتداي شيوع ويروس کرونا در چارچوب گروهاي مختلفي به صورت خودجوش افراد زيادي داوطلبانه وارد ميدان شدند و ابتدا به ضدعفوني شهر و معابر پرداختند که بالغ بر ده ها گروه جهادي در شهرستان با کمترين امکانات ممکن شروع به کار کردند افرادي که با به دوش کشيدن پمپ هاي سمپاشي بيش از 20 کيلو، مناطق وسيع شهر را با پاي پياده به صورت شبانه روزي ضدعفوني کردند و با گذشت بيش از 50 روز همچنان پاي کار جهادي خود ايستادند و از طرفي با مطرح شدن کمبود شديد ماکس و دستکش هاي بهداشتي سريعاً کارگاه هاي خياطي و.. را با کمک خواهران و برادران جهادي تشکيل دادند که نتيجه آن توليد بيش از 50 هزار در شهرستان است.
 

امروز همه ايران، همه استان چهارمحال و بختياري و همه شهرستان لردگان مديون جهادگران سلامت از پزشک و کادرهاي درماني تا بسيجي ها و ديگر افرادي هستند که در چاچوب گروه هاي مختلف خود جوش و آتش به اختيار وارد ميدان مبارزه با کرونا شدند اما با اين وجود بايد پاي حرف هاي اين گروه هاي جهادي نشست تا بدانيد اين مدافعين سلامت براي شهرستان چگونه ايثار و فداکاري کردند در حالي که بسياري از ادارات و افراد شناخته شده از کوچکترين حمايت ها و همکاري ها اجتناب کردند و نتنها کمکي نکردند بلکه خيلي جاها مانع فعاليت داوطلبانه اين افراد هم شدند.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 


کد مطلب: 44234

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44234/جهادگران-سلامت-لردگان-پيروز-مبارزه-کرونا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir