کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات بدمینتون چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارتقاء هفت پله‌ای بدمینتون چهارمحال و بختیاری در ارزیابی فدراسیون

12 اسفند 1398 ساعت 10:53

رئیس هیات بدمینتون چهارمحال و بختیاری اعزام تیم آقایان به مسابقات لیگ دسته دوم کشور برای اولین بار، نخستین دوره مسابقات بدمینتون ساحلی و چندین دوره مسابقات رنکینگ کشوری، برگزاری تمامی مسابقات انتخابی تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر استان و مسابقات رنکینگ استانی و اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری را از مهم‌ترین رویدادهای این رشته در سال 98 برشمرد و از ارتقاء هفت رتبه‌ای هیئت استان در کشور از سوی فدراسیون بدمینتون ایران خبر داد.


مهران جهانبازی، رئیس هیئت بدمینتون استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌‍وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این رشته در استان بیش از ۲۵ سال قدمت دارد و یکی از دلایل رشد کم این هیات در استان، کمبود امکانات و زیرساخت‌های اختصاصی در کنار عدم توسعه همگانی این رشته است.

جهانبازی درخصوص برنامه‌های استعدادیابی در این رشته، به تشکیل، فعالیت و برنامه‌ریزی کمیته استعدادیابی در هیئت استان و برگزاری اردوهای استعدادیابی با هدف انتخاب تیم‌ها در رده‌های سنی مختلف برای اعزام به مسابقات کشوری اشاره کرد و از توسعه این بخش با همکاری و همراهی ورزش دانش‌آموزی در برنامه‌های آتی هیئت استان خبر داد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که بدون حامی مالی در توسعه کمی و کیفی هر برنامه به چالش برخورد می‌کنیم خاطرنشان کرد: به دلیل ناشناخته بودن این رشته در سطح استان، بیشتر منابعی که در اختیار داریم، توسط هیئت بدمینتون استان با رایزنی از مسئولین و خیرین تامین می‌شود.

جهانبازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش رو، آینده‌ای درخشان را برای شکوفایی این ورزش در استان ترسیم کرد.

رئیس هیئت بدمینتون استان چهارمحال و بختیاری اعزام تیم آقایان به مسابقات لیگ دسته دوم کشور برای اولین بار، نخستین دوره مسابقات بدمینتون ساحلی و چندین دوره مسابقات رنکینگ کشوری، برگزاری تمامی مسابقات انتخابی تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر استان و مسابقات رنکینگ استانی و اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری را از مهم‌ترین رویدادهای این رشته در سال 98 برشمرد و از ارتقاء هفت رتبه‌ای هیئت استان در کشور از سوی فدراسیون بدمینتون ایران خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به سوال درباره وضعیت امکانات ورزشی در این رشته افزود: هر چند این رشته قابلیت اجرا در تمامی سالن‌های ورزشی را دارد اما دسترسی به سالن اختصاصی رشته بدمینتون اولین عنصر پیشرفت این رشته در استان و در سطح کشوری است.

جهانبازی افزایش تعداد داوران و مربیان بومی استان با برگزاری دوره‌های متعدد داوری و مربیگری در هر دو بخش خانم‌ها و آقایان، دعوت از دو بازیکن دختر و پسر استان (زهرا رحیمی و امیرمهدی خداوردی) به اردوهای ملی استعدادیابی کشوری و تمرکز بیشتر بر رده‌های سنی پایه برای قهرمانی در آینده را از دستاوردهای دیگر این هیات برشمرد.

وی شهرستان‌های سامان، بروجن، شهرکرد، فارسان و شهر فرخشهر را به‌عنوان هیئت‌های فعال استان نام برد و از برنامه‌های هیئت استان و همکاری با تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی به‌منظور گسترش این رشته را خبر داد و خواستار توجه بیشتر به این رشته خصوصاً در بخش زیرساخت‌ها توسط متولیان ورزش استان شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 44005

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44005/ارتقاء-هفت-پله-ای-بدمینتون-چهارمحال-بختیاری-ارزیابی-فدراسیون

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir