کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز کشت پاییزه جو در مزارع استان چهارمحال و بختیاری /پیش بینی برداشت 47 هزار تن جو

8 آبان 1398 ساعت 13:06

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه جو در مزارع استان خبر داد.


 ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جو یکی از سازگارترین غلات محسوب می‌شود که در شرایط آب و هوایی مساعد و در خاک حاصلخیز که قابلیت نگهداری آب در آن زیاد است، رشد می‌کند‌ و به نسبت گندم در برابر خشکی مقاوم است.

وی تصریح کرد: جو در آب و هوایی که آب، سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود بیشترین محصول را تولید کند و تنها در شرایط آب و هوایی مرطوب در برابر دمای بالا بسیار حساس است.

 ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص کشت پاییزه جو گفت: در سال جاری در حدود ۲۶ هزار هکتار از اراضی رزاعی استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در شرایط دیم جو نسبت به سایر غلات عملکرد بهتری دارد، افزود: هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی به کشت جو آبی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت جو دیم اختصاص دارد.

غریب با اشاره به اینکه زمان برداشت محصول جو در چهارمحال و بختیاری مرداد ماه هرسال است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۷ هزار تن جو از این سطح اراضی زیر کشت برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان اشاره کرد: بیشترین سطح زیر کشت جو آبی در شهرستان شهرکرد و جوی دیم در شهرستان اردل است.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 43149

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43149/آغاز-کشت-پاییزه-جو-مزارع-استان-چهارمحال-بختیاری-پیش-بینی-برداشت-47-هزار-تن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir