کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان

عاشورا مي‏تواند شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند

22 شهريور 1398 ساعت 15:24

امام‌جمعه فارسان گفت: عاشورا مي‏تواند همه آزاديخواهان و عدالت‌طلبان دنيا را به هم پيوند دهد و شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان گفت: فراگيري و گستردگی مراسم عاشوراي حسيني در کشورهاي مختلف که در سال‌های اخير به اوج خود رسيده، بُعد جهاني و گستردگی نهضت حسيني را آشکار کرده است.

وی افزود: اين حضور که امسال ارتباط معناداری با شکل‌گیری جبهه فراگير مقاومت يافته است، نمايانگر پويايي و زايندگي اين نهضت و دارای اين پيام است که عاشورا مي‏تواند همه آزاديخواهان و عدالت‌طلبان دنيا را به هم پيوند دهد و شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند.

وی تصریح کرد: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزش‌های اسلامي و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايي که در عرصه ميداني با ايثارگري و ازخودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسيني در قالب سازمان‌های مقاومت، نظير حزب‌الله لبنان، انصار الله يمن، حشد الشعبي عراق، دفاع وطني سوريه، فاطميون، زينبيون وحيدريون افغانستان و پاکستان تجلي يافت توانست در عين خنثی‌سازی توطئه دشمن، اقبال جهانيان به‌ویژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب نمايد.

وی عنوان داشت: تحولات دهه‏هاي اخير به‌ویژه پس از انقلاب اسلامي سبب شده است درس‌ها و عبرت‌های عاشورا کارآمدي خود را بیش‌ازپیش نشان دهد. درس ايثار و فداکاري، درس دین‌داری، درس اخلاص، درس موقع‌شناسی، درس بصيرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، درس آزادي و حريّت، درس قيام للَّه، درس محبت و عشق و درس آمادگي براي پشتيباني از حقّ و برپايي عدل آموزه‏های نهضت امام حسین علیه‏السلام نشان می‏دهد که نهضت حسینی، سنتی الهی است و به همین دلیل پیام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نیست.

انتهای پیام/


 
 


کد مطلب: 42834

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42834/عاشورا-مي-تواند-شبکه-بين-المللي-مقاومت-ايجاد-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir