کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مهرماه سال جاری

هشتمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود

19 مرداد 1398 ساعت 22:42

رئیس هشتمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری گفت: این مسابقات با حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های سراسر کشور در تاریخ نهم و دهم مهرماه در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شوند.


بهروز شایق رئیس هشتمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر با حضور واحدهای صنعتی که عمدتا مربوط به صنایع مواد و متالوژی است درحال طی کردن مسیر منطقی رشد است.
 
وی اضافه کرد: مجتمع‌های بزرگی که در شهرک‌های صنعتی این استان فعال هستند این امکان را ایجاد کردند که دانشگاه شهرکرد در مقاطع مختلف در رشته‌های مرتبط با این صنایع دانشجو بپذیرد.
 
شایق با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه شهرکرد جرء بهترین و متخصص‌ترین دانشجویان در کشور هستند یادآور شد: برگزاری مسابقات سراسری ریخته‌گری در این دانشگاه این پتانسیل را ایجاد می‌کند که هم دانشگاه و رشته مهندسی مواد بهتر معرفی شود و هم زمینه معرفی صنایع استان فراهم شود.
 
رئیس هشتمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری با اشاره به اینکه این همایش برای اولین بار در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود ادامه داد: مسابقات دو روز در تاریخ نهم و دهم مهرماه در استان برگزار می‌شود و برنامه‌هایی برای بازدید شرکت‌کننده‌ها از مناطق صنعتی و مناطق دیدنی استان نیز در حاشیه برگزاری مسابقات پیش‌بینی شده است.
 
در ادامه این برنامه مهدی رئیسی دبیر علمی هشتمین دوره مسابقات ریخته‌گری اظهار کرد: این مسابقات در ادوار گذشته توسط دانشگاه‌های بزرگ برگزار می‌شده و امسال ما در دانشگاه شهرکرد افتخار برگزاری آن را داریم.
 
وی با اشاره به اینکه ریخته‌گری تا 50 سال گذشته به‌عنوان هنر شناخته می‌شد ادامه داد: در دهه‌های اخیر و با ورود نرم‌افزارهایی به علم تبدیل شده است و هدف ما از برگزاری این مسابقات ارزیابی دانشجویان از نحوه تولید قطعات ریخته‌گری است.
 
رئیسی با بیان اینکه مسابقات در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می‌شوند یادآور شد: در ابتدا نقشه مکانیکی قطعه در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار داده می‌شود و شرکت‌کنندگان پروپوزال را در بخش تئوری برای داوران ارسال می‌کنند، کار اصلی مسابقات در مرحله عملی صورت می‌گیرد و در جمع‌بندی تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده است به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شود.
 
مصطفی دانش دبیر اجرایی هتشمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری در ادامه بیان داشت: از بهمن‌ماه سال 1397 میزبانی دانشگاه شهرکرد مشخص شد.
 
وی با بیان اینکه طبق اساسنامه این مسابقات باید دارای شاکله خاصی باشند افزود: در همین راستا رئیس، دبیر اجرایی و دبیر علمی مسابقات تعیین شد.
 
دانش یا اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی بیان داشت: کارهای اولیه برای هماهنگی با سایر دانشگاه‌ها صورت گرفته و اقدامات تبلیغاتی درجهت معرفی مسابقات انجام شد.
 
دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری گفت: سوال مسابقه تیرماه در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار گرفت و 35 تیم دو الی چهار نفری از دانشگاه‌های مختلف ثبت‌نام کردند و سه تیم نیز ار دانشگاه‌ها شهرکرد در این مسابقات حضور دارند.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 42627

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42627/هشتمین-دوره-مسابقات-سراسری-ریخته-گری-دانشگاه-شهرکرد-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir