کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری انجام شد

8 اسفند 1397 ساعت 8:59

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از پایش مراکز فروش پرنده و تهیه کارت پایش آنفولانزا با همکاری دستگاه های متولی در شهرستان بروجن خبر داد.


شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  اظهار داشت: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بروز احتمالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش شهرستان بروجن و به دلیل قرارگیری تالابهای مهم استان در این شهرستان، تمامی اقدامات، تمهیدات و ملاحظات زیست محیطی جهت پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همکاری دستگاه های متولی به طور کامل انجام شد.

وی افزود:
 با توجه به اهمیت موضوع، حفاظت محیط‌زیست استان طی سال‌های اخیر به ‌عنوان خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات‌وحش، با همکاری اداره کل دامپزشکی اقداماتی نظیر افزایش پایش و مراقبت از تالاب‌ها و مراکز تجمع پرندگان مهاجر را انجام داده است.

احمدی عنوان کرد: بر همین اساس در
بازدید مشترک ادارات حفاظت محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت و درمان شهرستان بروجن از کلیه مراکز پرنده فروشی کارت پایش آنفلوآنزا تهیه و بین این مراکز توزیع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین آموزش‌های لازم درخصوص مقابله و راه های پیشگیری آنفلوآنزا به متصدیان پرنده فروشی داده شد و مراکزی که مبادرت به زنده فروشی مرغ زنده می کردند تذکرها و اخطارهای لازم با اخذ تعهد از متصدیان داده شد.

گفتنی است: پیش بینی های مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری می تواند خسارت های فراوان در این حوزه را کاهش دهد و در این طرح بازرسی‌ها بصورت دوره ای انجام می شود.

انتهای پیام/1020ج

 


کد مطلب: 41453

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41453/اقدامات-پیشگیرانه-جهت-مقابله-آنفلوآنزای-فوق-حاد-پرندگان-چهارمحال-بختیاری-انجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir