کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد

13 شهريور 1397 ساعت 13:46

صبح امروز هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد با حضور مسعود منتظری رئیس انجمن هیدرولیک ایران، رضا خوش سیر معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه شهرکرد، شجاع قربانی معاون اداری و مالی دانشگاه و جمعی از مدیران استان و اساتید و دانشجویان آغاز به کار کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ صبح امروز هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد با حضور مسعود منتظری رئیس انجمن هیدرولیک ایران، رضا خوش سیر معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه شهرکرد، شجاع قربانی معاون اداری و مالی دانشگاه و جمعی از مدیران استان و اساتید و دانشجویان آغاز به کار کرد.

رسول میر عباسی دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در این مراسم گفت: دانشگاه شهرکرد برای دومین بار میزبان کنفرانس ملی هیدرولیک ایران است این کنفرانس در نظر دارد آخرین دستاورد در زمینه مهندسی هیدرولیک، بررسی و راه‌کارهای عملی برای نیازهای صنعت آب کشور، توجه به شاخص‌های توسعه پایدار و بررسی مسائل آب و محیط زیست را ارائه دهد.

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در ادامه بیان داشت: ۳۶۴ مقاله در ۱۰ محور تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که ۲۴۹ مقاله پذیرش شد که ۱۰۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۴۹ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.همچنین در این کنفرانس دو نشست تخصصی با موضوع‌های عملکرد سازه‌های هیدرولیکی در شرایط کم‌آبی و ارزیابی طرح‌های تأمین آب از منظر زیست محیطی نیز برگزار می‌شود.

روح‌الله فتاحی رئیس شورای سیاست‌گذاری هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران نیز ضمن خیرمقدم، آب را شاهرگ حیات بشری خواند و گفت: در ایران و کشورهای غربی تحقیقات زیادی در مورد هیدرولیک و نقش آن در زندگی و اهمیت آن در محیط زیست، پزشکی و حمل و نقل انجام شده است هیدرولیک و آب جایگاه اساسی برای کشور ما دارد تا زمانی که به صورت تخصصی دانش هیدرولیک را در مدیریت منابع آب مدنظر قرار ندهیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم زیرا هیدرولیک جامعیت دارد و موتور محرکه همه تحولات کره زمین است.

وی محورهای موضوعاتی هیدرولیک را بسیار گسترده عنوان کرد و تاکید کرد: مجموعه مقالات ارائه شده شامل طیف وسیعی از موضوعات است و دلیل آن گستردگی نقش هیدرولیک در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با محورهای مهندسی رودخانه، هیدرولیک محاسباتی، هیدرولیک دریا و سواحل، هیدرولیک محیط‌های متخلخل، هیدرو انفورماتیک، هیدرولیک محیط زیستی، ماشین‌های هیدرولیکی، سازه‌های هیدرولیکی، سیستم‌های انتقال و توزیع آب، کاربرد GIS و RS در مهندسی هیدرولیک و کارگاه و نمایشگاه جانبی به مدت سه روز در دانشگاه شهرکرد در حال برگزاری است.

شایان‌ذکر است: نتایج این کنفرانس درقالب کتاب و نمایه‌سازی سایت سیویلیکا در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40252

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40252/آغاز-هفدهمین-کنفرانس-ملی-هیدرولیک-ایران-دانشگاه-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir