کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم بخش میزدج از کمبود پزشک و امکانات پزشکي رنج می‌برند/نارضايتي مردم از خدمات پزشکي در فارسان

3 مرداد 1397 ساعت 9:26

يکي از مشکلات اساسي در کشور ما اين است که باوجود مراکز بيمارستاني و درماني در مناطق محروم، پزشک متخصص در اين مراکز وجود ندارد و اين در حالي است که خيل عظيمي از پزشکان متخصص در کشور بيکارند؛ پزشکاني که حاضر به کار در مناطق محروم نيستند.


به گزارش جهانبین نیوز يکي از مشکلات اساسي در کشور ما اين است که باوجود مراکز بيمارستاني و درماني در مناطق محروم، پزشک متخصص در اين مراکز وجود ندارد و اين در حالي است که خيل عظيمي از پزشکان متخصص در کشور بيکارند؛ پزشکاني که حاضر به کار در مناطق محروم نيستند.

نبود و کمبود پزشک متخصص و کافي در بسياري از مناطق محروم به‌ويژه در روستاها مشکلات زيادي را براي مردم ايجاد کرده است؛ هرچند در راستاي کاهش اين مشکلات و تأمين نيروي موردنياز اين مناطق، طرح خدمت فارغ‌التحصيلان دانشجويان پزشکي هم‌اکنون در مناطق محروم به اجرا درمي‌آيد، اما به عقيده بسياري، اين طرح به دليل مشکلات متعدد کارايي لازم را ندارد؛ به‌طوري‌که بسياري از پزشکان به دليل تمايل نداشتن به گذراندن دوره طرح، قيد طبابت را نيز براي هميشه مي‌زنند.

نبود تجهيزات پزشکي و پزشک متخصص، دردي است که سال‌هاست به دردهاي مردم شهرستان فارسان اضافه‌شده است. تأمين سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم‌ترين وظايف مسئولين و از واجبات دولت مي‌باشد.

چه‌بسا بيماراني که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهيزات پزشکي و ضعف در رسيدگي به‌موقع و مناسب به مرگي دل‌خراش تن دادند که افسوس‌هاي بسياري در پي داشت. اي‌بسا اگر اين يا آن را داشتيم يا آمبولانس به‌موقع به يک شهر با مراکز درماني مناسب و مجهز مي‌رسيد پدر، مادر يا کودکي زنده مي‌ماند.


براي يک سونوگرافي ساده بايد به مرکز استان مراجعه شود
 
نبود پزشک و تجهيزات پزشکي باعث شده است بيماران جهت انجام يک سونوگرافي ساده به مرکز استان با طي کيلومترها راه پرپيچ و پرخطر مراجعه کنند و اين خود مشکلاتي را براي بيماران به وجود مي‌آورد.

کمبود پزشک و امکانات پزشکي مردم را مي‌آزارد
 
بيماران فارساني از يک‌طرف خطرات جاده‌اي و دوري راه و از طرف ديگر براي درمان برخي ناراحتي‌هاي جزئي با زحمت فراوان و اتلاف وقت بيش‌تر، هزينه‌هاي مضاعفي را بايد بپردازند و در خيابان‌ها سرگردان شوند.



نبود متخصص در برخي رشته‌هاي پزشکي، قلب، گوش و حلق و بيني و چشم‌پزشکي در شهرستان، نبود  خدمات شبانه‌روزي در برخي درمانگاه‌ها و کافي نبودن برخي تجهيزات پزشکي ازجمله سونوگرافی و... در شهرستان سبب شده بيماران هزينه‌هاي اضافي زيادي را براي مراجعه به مناطق ديگر متحمل شوند.

از مهم‌ترین مشکلات اساسی بیمارستان سیدالشهدا شهرستان فارسان کمبود پزشک متخصص رادیولوژی؛ متخصص اطفال و نوزادان، نبود چشم‌پزشک نوزادان و اطفال در استان، کمبود نیروی پرستاری مخصوصاً در بخش‌های ویژه

 يکي از مسئولين اين شهرستان گفت: آقايان و کساني که بايد بشنويد، به مشکلات بيمارستان و بهداشت فارسان برسيد، کمبود پزشک و امکانات پزشکي مردم را مي‌آزارد.

وي گفت: مسئولين دانشگاه علوم پزشکي بايد خبر محروميت اين شهرستان را به وزارت خانه برسانند و مشکلات اين شهرستان را مرتفع کنند.

انتهای پیام1026ج /590پ


کد مطلب: 39878

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39878/مردم-بخش-میزدج-کمبود-پزشک-امکانات-پزشکي-رنج-می-برند-نارضايتي-خدمات-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir