کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نجات جان دانش آموزان مدرسه نساکوه لردگان توسط معلم جوان

الفباي جوانمردي يک آموزگار!/ ساخت مدرسه با هزينه شخصي به عشق شهداي مدافع حرم!

پایگاه خبری سلام لردگان , 30 دی 1396 ساعت 9:03

خدمت صادقانه، رايحه خوش تلاش جهادي معلم جواني است که با ايثارگري در دومين سال خدمتش با صرف هزينه شخصي، دبستان دو کلاسه شهداي مدافع حرم روستاي نساکوه لردگان را احداث کرد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان هنوز هستند جواناني که هر چند در سال‌هاي دفاع مقدس حضور نداشتند اما روحيه ايثارگيري و مجاهدت، انسان‌هايي وارسته را تربيت کرده که همچنان دغدغه خدمت به هم‌نوعان را داشته و در مسير انسايت براي اعتلاي نام ايران و سرافرازي ايرانيان خود را فدا مي‌کنند تا راه شهامت هم‌چنان بر تارک انقلاب اسلامي بدرخشد.

علي تيرگير، معلم 25 ساله فلارد از توابع شهرستان لردگان که دومين سال خدمت خود را در آموزش و پرورش سپري مي‌کند ميهمان خبرنگار سلام لردگان شد، تا از اشتياق خود براي انجام وظيفه بگويد.

اما آنچه از او شنيده‌ايم فراتر از وظيفه بود و درواقع شوق او به جهاد و حماسه را بيشتر نشان مي‌داد که در قالب خدمت رساني به دانش آموزانش تجلي يافته بود.

دانش آموزان روستاي نساکوه لردگان هر روز براي حضور در کلاس درس بايد مسير طولاني و خطرناکي که از وسط رودخانه خروشان خرسان مي گذشت طي مي کردند و موقعي که به رودخانه مي رسيدند با استفاده از سيم بکسل از عرض رودخانه عبور کنند، تا الفباي زندگي را با عبور از خطرات فراگيرند و دل هاي مضطرب پدران و مادراني که در انتظار فرزند عزيزشان به ثانيه هاي سخت دلواپسي سپرده مي شد تا شامگاهان به سلامي ديگر از جگر گوشه خود آرام شوند.

خبرنگار در ابتداي اين گفت و شنود صميمانه از او مي خواهد تا ابتدا از خودش بگويد: آقاي معلم لب به سخن مي گشايد، متولد 1371  هستم که دوران تحصيل ابتدايي و راهنمايي را در مدارس بخش فلارد طي کردم و براي ادامه تحصيل در مقطع متوسطه سختي راه را به جان خريدم و در شهرستان بروجن دوره دبيرستان را به پايان رساندم.

پس از آن به دانشگاه فرهنگيان شهيد رجايي فرخشهر راه يافتم و پس از فراغت از تحصيل به صورت داوطلبانه متقاضي خدمت در مناطق عشايري شهرستان لردگان شدم و از آنجايي که در خانواده اي فرهنگي زندگي مي کنم با آگاهي از وضعيت فرهگيان به طور رسمي از سال 95 قدم در سنگر تعليم و تربيت گذاشتم.

وي انگيزه خدمت در آموزش و پرورش را با زيبايي‌هاي معنويت مي آرايد و کمک به دانش آموزان بي بضاعت براي قرار گرفتن در مسير پيشرفت را هدف خود مي‌داند و مي گويد: من از بي نوايي ندارم غمي غم بي نوايان رخم زد کرد.
 

دولت براي تحقق اهداف آموزش و پرورش بستر و زيرساخت هاي لازم را مهيا نمايد

تيرگير گفت: آموزش در کنار تربيت مفهوم و اعتبار پيدا مي کند و وظيفه اصلي من و همه همکارانم اين است که مفاهيم آموزش که زيربناي تربيت و اخلاق آن توجه ويژه داشته باشيم؛ اما دولت نيز بايد براي تحقق اين اهداف بستر و زيرساخت هاي لازم را مهيا نمايد.

از علي از تلخي هاي زندگي پرسيديم با کمي تأمل گفت: زندگي فراز و نشيب هاي زيادي دارد ولي براي يک نوجوان دبيرستاني دل کندن از خانواده و حضور در غربت واقعاً سخت است دوران تحصيل من در شهرستان بروجن دور از خانواده، پدر و مادرم برايم سخت و نفس گير بود.

او از تلاش و همت خود در دوران جواني هم اين طور مي گويد: در دوران تحصيلي هميشه سعي مي کردم در اوقات فراغت و ايام تعطيلات تابستان مخارج تحصيلي خودم را تأمين نمايم تا کمکي براي اقتصاد خانواده باشم.

تيرگير در ادامه گفت: پس از فراغت از تحصيل در دانشگاه فرهنگيان مأمور خدمت در يکي از مدارس دوردست در روستاي دره روآب پشت کوه ميلاس از توابع شهرستان لردگان شدم و براي اولين تجربه کاري در مدرسه اي 6 کلاسه با 12 دانش آموز مشغول به کار شدم، مدرسه اي بود با کوهي از مشکلات و سختي ها از وضعيت نامناسب فضاي آموزشي گرفته تا مسائل بهداشتي و فرهنگي که باعث شد عزم خود را جزم کنم تا در کنار دانش آموزان و مردم روستا مرهم مشکلات آنها باشيم و مشکلات ديگران را سختي هاي خود بدانم.

به همين دليل در اولين اقدام با هزينه شخصي محوطه اين مدرسه کوچک را آسفالت کردم، حياط آن را سامان دادم و با فراهم نمودن امکانات تفريحي و وسايل بازي توانسم لبخند را بر لبان کودکان معصوم اين منطقه محروم هديه کنم تا خاطره اي زيبا به عنوان يادگار اولين سال کاري در دفتر خاطرات خدمتم ثبت کنم.

در دوران تحصيل در دانشگاه نيز درقالب اردوي جهادي دانشجويي در مناطق محروم کوهرنگ خدمت رساني مي کردم.

از ديگر افتخارات من که هيچ‌گاه از قاموس خاطراتم پاک نخواهد شد رويايي بود که به حقيقت پيوست، ديدار با مراد و مقتداي دل مقام معظم رهبري بود که توفيق شد تا همراه جمعي ازدانشجويان و فرهنگيان از شراب وصال يار سيراب گرديم.

اين نيک انديش فعال در عرصه تعليم و تربيت مي گويد: دانش آموزانم در روستاي نساکوه مجبور بودند هر روز مسير خطرناک رودخانه خرسان را با استفاده از سيم بکسل طي نمايند تا به مدرسه برسند، به همين دليل تصميم گرفتم با صرف هزينه شخصي 18 ميليون تومان يک مدرسه دو کلاسه به نام شهداي مدافع حرم احداث نمايم و از طريق پيگيري و مشارکت ادارات ديگر توانستيم جاده دسترسي به اين روستا به مسافت چهار کيلومتر احداث نمايم، همچنين براي عبور مردم روستا از رودخانه خرسان موفق شديم گهواره اي امن تهيه کنم تا خطرات عبور از آن به حداقل برسد.


 
وي افزود: با عشق به خدمت توانستم اقلامي مثل کفش، لباس فرم مدرسه و لوازم التحرير براي دانش آموزان بي بضاعت فراهم کنم تا شکوفه هاي اميد در دل نگران اين کودکان معصوم جوانه بزند.

تيرگير ادامه داد: يکي از دغدغه هاي من خانواده هاي دانش آموزان بي بضاعت بودند که توانستم با تلاش و پيگيري اقلام مورد نياز آنان مثل تلويزيون، فرش و... تأمين نمايم.

کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم

معلم روستاي نساکوه از حس معلمي و کارکردن با دانش آموزان گفت: اين کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم چون اگر من به عنوان يک معلم بتوانم استعدادهاي آنها را در مسير درست زندگي هدايت کنم خدمت بزرگي به جامعه و آينده سازان کردم.
 
علي تيرگير، با بیان اينکه براي پرورش صحيح دانش آموزان نياز به مديران و معلمان با انگيزه داريم افزود: معلمان، قشر دلسوز و زحمتکشی بوده که با مشکلات معيشتي زيادي روبرو هستند و مي طلبد تا دولت و وزارت آموزش و پرورش با برنامه ريزي اصولي به اين قشر عظيم فرهنگي توجه زيادتري داشته باشند، چراکه اگر به آن ظرفيت بزرگ علمي و فرهنگي به صورت دقيق توجه شود قطعاً هزينه هاي کمتري در بخش هاي مربوط به کنترل جرائم، نگهداري از زندانیان و بازپروري معتادان پراخت مي شود، چراکه آموزش و پرورش منطقي، مسير را براي بذهکاري و انحراف جامعه مسدود مي کند.

رسيدگي  به وضعيت آموزش و پرورش در همه بخش ها بايد اولويت بندي شود

اين معلم جوان، با اشاره به اينکه در رسيدگي  به وضعيت آموزش و پرورش در همه بخش ها بايد اولويت بندي کرد گفت: مسئولين بايد به دانش آموزان و مناطق محروم توجه ويژه داشته باشند، به فکر حل مشکلات مردم در اين حوزه باشند و چه بسا استعدادهاي درخشان فراواني که فقط به خاطر ضعف امکانات و نبود زيرساخت ترک تحصيل کرده و از کسب دانش محروم مي شوند.

علي تيرگير در پاسخ به سوال خبرنگار سلام لردگان مبني بر اينکه اگر روزي وزير آموزش و پرورش شد چه موضوعي را در اولويت برنامه هاي کاري خود قرار خواهد داد گفت:  دو موضوع براي من به عنوان وزير آموزش و پرورش در اولويت خواهد بود، اول بازگرداندن معلم ها به جايگاه واقعي اجتماعي خود و حل مشکلات آنان و سپس کاربردي کردن آموزش در اين وزارت خانه که برنامه ريزي اساسي و اصولي نياز دارد.
 






 
انتهاي پیام1026ج/630ل


کد مطلب: 38117

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38117/الفباي-جوانمردي-يک-آموزگار-ساخت-مدرسه-هزينه-شخصي-عشق-شهداي-مدافع-حرم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir