کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار مرکزی شهرستان فارسان:

اجراي آبياري تحت فشار در 32 هکتار از اراضي روستاي بيدکل

4 بهمن 1395 ساعت 12:36

بخشدار مرکزی شهرستان فارسان گفت: 32 هکتار عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در روستای بیدکل انجام شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ پريسا مالکي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار درخصوص پروژه آبياري تحت فشار در روستاي بيدکل از توابع شهرستان فارسان اظهار داشت: شغل اکثر مردم اين منطقه کشاورزي است و معيشت خود را از اين طريق تأمين ميکنند.

وي تصريح کرد: طرح آبياري تحت فشار در روستاي بيدکل در سطح 32 هکتار در سال 93 آغاز شد اين طرح با اعتبار بالغ بر 1600 ميليون ريال از صندوق توسعه کشاورزي و 320 ميليون ريال آورده  کشاورزان در سال جاري به بهره برداري رسيد.

وي اظهار داشت: جهت تکميل طرح آبياري تحت فشار روستاي بيدکل 3800 متر لوله پلي اتيلن از جهاد کشاورزي بلاعوض جهت جبران  فشار ثقلي  تحويل نمايندگان طرح شد.

بخشدار مرکزي فارسان توسعه کمي و کيفي بخش کشاورزي را يکي از راه هاي اساسي رسيدن به خودکفايي دانسته و افزود: کشاورزان نيز، براي توليد محصولات با کيفيت و تامين مواد غذايي مورد نياز جامعه از نظريات کارشناسان و مروجين کشاورزي استفاده نمايند.

مالکي با تأکيد بر مديريت و ساماندهي آب موجود در اين شهرستان تصريح کرد: بايد فرهنگ مصرف بهينه و استفاده صحيح از آب به ويژه در بخش کشاورزي در ميان مردم ترويج پيدا کند و با توجه به سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» بايد کشاورزان در بحث اجراي سامانههاي نوين آبياري تلاش بيشتري کنند.

بيدکل، روستايي از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختياري ايران است.

اين روستا در دهستان ميزدج عليا قرار دارد و براساس سرشماري مرکز آمار ايران در سال 1385، جمعيت آن 174 نفر (35خانوار) بوده‌ است.

انتهاي پيام1026ج/590پ
 


کد مطلب: 32840

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32840/اجراي-آبياري-تحت-فشار-32-هکتار-اراضي-روستاي-بيدکل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir