کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری:

اداره حفاظت محيط زيست عنوان "برترين اداره کل" در پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست را کسب کرد

15 اسفند 1394 ساعت 16:40

اداره کل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري و شبکه سازمان‌هاي مردم‌نهاد محيط زيست استان از سوي معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست با دريافت لوح و تنديس اين نمايشگاه تقدير شدند.


به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست تهران با قدرداني از غرفه‌هاي برتر در بخش صنايع شرکت‌ها، سازمان‌هاي مردم‌نهاد، ادارات کل استاني و حاميان نمايشگاه به کار خود پايان داد.

اين نمايشگاه با شعار «اقتصاد سبز دوران پساتحريم» باحضور ۲۷۱ شرکت داخلي و ۳۳ شرکت خارجي از ۲۰ کشور جهان شامل انگليس، آلمان، سوئد، فرانسه، آمريکا، ايرلند، کانادا، تايوان، بلژيک، ايتاليا، فنلاند، اسپانيا، چک، هلند، اتريش، برزيل، نيوزلند، دانمارک، ترکيه و سوئيس به مدت ۴ روز برگزار شد و شرکت‌هاي خارجي حاضر در اين نمايشگاه، آخرين دستاوردهاي خود در عرصه حفاظت محيط زيست، تامين، تجهيز و نصب تجهيزات زيست محيطي، انرژي‌هاي پاک، بازيافت، تصفيه و بهينه‌سازي مصرف انرژي، پايش آلودگي هوا، آب و پساب و تجهيزات آزمايشگاه‌هاي معتمد را ارائه دادند.

نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست در فضايي بالغ‌بر ۱۹ هزار مترمربع در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران، فرصت مناسبي براي تبادل تجربيات و برقراري ارتباط ميان شرکت‌هاي داخلي و خارجي فراهم کرد که اميدواريم بعد از اين که دوران پساتحريم را مي‌گذرانيم شاهد حضور و فعاليت شرکت‌هاي خارجي در حوزه ورود فناوري‌هاي نوين در عرصه حفاظت از محيط زيست، طبيعت و منابع آب، انرژي‌هاي پاک، بازيافت، تصفيه و بهينه‌سازي مصرف انرژي در کشور باشيم.

مديريت بهره‌وري انرژي و انرژي‌هاي تجديدپذير، مديريت و بازيافت زباله و پسماند، مديريت شهري، نظارت و اجراي پروژه‌هاي زيست‌محيطي، پروژه‌هاي تحقيقاتي و خدمات حفاظت از محيط زيست، کنترل، اندازگيري و فناوري آزمايشگاهي، حمل و نقل عمومي و بهينه‌سازي مصرف سوخت، خودرو سبز و استانداردسازي خودروها، حفظ منابع طبيعي، ساختمان‌سازي سبز و مديريت آب و فاضلاب از مهمترين زمينه‌هاي حضور در اين نمايشگاه بودند.

در مراسم اختتاميه نمايشگاه، در بخش ادارت کل حفاظت محيط زيست استاني، اداره کل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري عنوان برترين را کسب و شهرام احمدي، مديرکل حفاظت محيط زيست استان لوح تقدير و تنديس نمايشگاه را دريافت کرد. در بخش تشکل‌هاي مردم‌نهاد محيط زيستي نيز ليلا اخلاصي بعنوان نماينده شبکه سازمان‌هاي مردم‌نهاد محيط زيستي استان مورد تقدير قرار گرفت.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان در اين خصوص گفت: ارزيابي غرفه‌ها در اين نمايشگاه براساس شاخص‌هاي عمومي و تخصصي بود که ازقبل از سوي کميته ارزيابي ابلاغ شده بود.

شهرام احمدي با اشاره به برنامه‌ريزي طولاني‌مدت اين استان براي شرکت در اين نمايشگاه افزود: در کنار شاخص‌هاي مورد نظر اين اداره کل در راستاي سخنان رييس سازمان حفاظت محيط زيست مبني‌بر توجه به پديده گرمايش زمين و تاثير انتشار گازهاي گلخانه‌اي که در آن بايد براي تمام فعاليت‌هاي خود ردپاي کربن را تعريف کرد، در برپايي اين غرفه سعي شده بود که تا حد ممکن کمترين اتلاف انرژي و مواد صورت پذيرد.

احمدي استفاده از مواد بازيافتي، دستگاه‌هاي با مصرف بهينه، استفاده از فضاي مجازي و... را از مهمترين اقدامات در اين غرفه اعلام نمود.

گفتني است اين اولين بار است که در در طي پانزده دوره برگزاري نمايشگاه بين‌المللي، حفاظت محيط زيست استان موفق به کسب رتبه شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 27725

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27725/اداره-حفاظت-محيط-زيست-عنوان-برترين-کل-پانزدهمين-نمايشگاه-بين-المللي-کسب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir