کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي اردل:

عشاير اردل از کمترين امکانات فرهنگي محرومند

30 مرداد 1395 ساعت 9:01

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي شهرستان اردل گفت: عشاير اردل از کمترين امکانات فرهنگي به خصوص بحث آموزهاي ديني مانند نماز و قرآن‌آموزي ضعيف مي‌باشند که مي‌بايست مسئولين فرهنگي براي رفع اين مشکل تلاش کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد اصغر حسيني اردلي کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي شهرستان اردل در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: شهرستان اردل بالغ‌بر بيست هزار نفر جمعيت عشايري کوچ‌رو دارد که در آموزش قرآني و قرائت صحيح نماز و احکام شرعي نيازمند حمايت هستند.

حسيني اردلي افزود: شهرستان اردل يکي از شهرستان‌هاي محروم استان چهارمحال و بختياري است و باتوجه به اينکه عشاير سهم مهمي در توليد اقتصاد کشور دارند و استعدادهاي درخشاني در مناطق عشايري رشد يافته ولي متاسفانه در بحث آموزه‌هاي ديني مانند نماز و قرآن‌آموزي ضعيف مي‌باشند.

اين کارشناس مسائل فرهنگي تصريح کرد: عدم اعتبار کافي و نبود امکانات لازم براي حضور مبلغين در مناطق عشايري سدي شده تا عشاير اين شهرستان با حضور ۶ ماه در مناطق ديناران، ميانکوه و شليل از فراگيري قرآن و تعاليم مذهبي دور بمانند.

وي تصريح کرد: هرساله در ايام رمضان و محرم مبلغيني به اين مناطق اعزام مي‌شود ولي متاسفانه کافي نيست چراکه نبود مساجد، نبود قرآن، نبود رساله‌هاي آموزشي مراجع تقليد و ديگر امکانات باعث اين شکاف ديني شده است و عشاير شهرستان اردل نياز به حمايت و رشد آموزهاي قرآني و ديني دارند.

این کارشناس مسائل فرهنگي تبلیغات اسلامي شهرستان اردل با بيان اينکه با وجود هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان، کمبود امکانات و عدم فعاليت فرهنگي در روستاها مي‌تواند، ضربه‌هاي جبران‌ناپذيري بر پيکره اين قشر وارد کند گفت: تبليغات اسلامي تمام تلاش خود را براي رفع اين فقر ديني به کار بسته ولي همت مسئولين استاني و شهرستاني را نيز مي‌طلبد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 30060

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/30060/عشاير-اردل-کمترين-امکانات-فرهنگي-محرومند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir