کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه شهرکرد:

افت علمي کشور ناشي ازپذيرش بدون ضابطه علمي دانشور است

4 خرداد 1394 ساعت 12:04

يکي از اساتيد دانشگاه شهرکرد گفت: وجود صندلي هاي خالي و پذيرش بدون ضابطه علمي دانشور به جهت صرف پر كردن صندلي ها يکي از علل افت علمي دانشگاهها است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دكتر الهام شريفي استاد دانشگاه شهرکرد در خصوص نگارش نامه از سوي اساتيد دانشگاه به دکتر روحاني نسبت به افت علمي کشور و چرايي افت علمي بوجود در کشور اظهار کرد: علل مختلفي را در افت علمي دانشگاهها مي توان مؤثر دانست ازجمله وجود صندلي هاي خالي و پذيرش بدون ضابطه ي علمي دانشور به جهت صرف پر كردن صندلي ها است.

وي افزود: بي حد وحصر شدن بدون ضابطه برخي دانشگاهها بدون كادر هيأت علمي، كه در برخي مناطق مدرسيني با بار علمي پايين در آنها به تدريس پرداخته اند.

دکتر شريفي با اشاره به لزوم بازنگري سر فصلهاي آموزشي در هر رشته توسط وزارت خانه بيان کرد: كاربردي نبودن برخي سر فصلها ودروس مي تواند عامل افت علمي در کشور باشد.

وي عدم انگيزه ي علمي كافي در دانشجو و سستي تنبلي در علم آموزي و عدم انگيزه علمي كافي در برخي اساتيد را يکي ديگر از مشکلات دانست.

استاد دانشگاه شهرکرد بيان کرد: مرسوم شدن حذف برخي از سر فصلها به اصرار دانشجويان و توسط اساتيد به طورپنهاني به طوري كه اين كار باعث بهتر جلوه داده شدن آن استاد در نزد دانشجو شده و باعث تبليغ به نفع او توسط دانشجويان مي شود و بالعكس اساتيد سخت گيرتر در اين اپيدمي هاي دانشجويي طرد و مورد بي مهري قرار مي گيرند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به محور نبودن تحقيق و پژوهش در بسياري از دروس مخصوصا در علوم انساني افزود: عدم انس دانشجويان با تحقيق و پژوهش به ويژه در رشته هاي علوم انساني يکي ديگر از مشکلات افت تحصيلي است.

وي تاکيد کرد: برخي اساتيد سر فصلهاي وزارت خانه را کامل تدريس نمي کنند و از ترس جو سازي دانشجويان نمره هاي كاذب ارائه مي دهند.

دکتر شريفي با اشاره به كم بار بودن و تهي بودن پايان نامه هاي ارشد از بار علمي لازم، گفت: برخي اساتيد راهنما مخصوصا در شهرستانها يا خود بار علمي كافي ندارند يا وقت براي مطالعه و راهنمايي علمي دانشجو در پايان نامه ها نمي گذارند تا دانشجو به طور عملي و علمي با فضاي پژوهش، چم و خم ها و حتي شيريني هاي پژوهش واقعي آشنا شده تا تشنه علم وپژوهش شوند.

وي در پايان اعلام کرد: پيشنهاد مي شود برخي از دروس پايه در رشته هاي مختلف به صورت هماهنگ و كشوري امتحان و ارزيابي صورت گيرد و به عنوان مثال ۱۷ نمره به ارزيابي كشوري و سه نمره به ارزيابي داخلي توسط استاد تعلق گيرد تا آن افت علمي كه در بالا عرض كردم برداشته شود همان كاري كه مركز مديريت حوزه هاي علميه انجام مي دهد و در ارتقاءسطح علمي بسيار مؤثر بوده است.



انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م


کد مطلب: 22636

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/22636/افت-علمي-کشور-ناشي-ازپذيرش-بدون-ضابطه-دانشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir