۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۱۶۴۹
اين بود عزت گذرنامه ايراني؛

تجاوز به غيرت ايراني در عربستان

سفر مکه و مدينه و زيارت حرم امن الهي و قبر مطهر رسوالله(ص) و قبور مطهر ائمه بقيع آرزوي هر مسلمان است اما برخي اتفاقات در عربستان باعث شده است تشرف به اين سفر معنوي با اما و اگر هايی روبرو گردد.
تجاوز به غيرت ايراني در عربستان
به گزارش جهانبین نیوز، سایت خبری تحلیلی کیار بیدار در یادداشتی به قلم مهدی بهزادی در خصوص جنایت پلیس آل سعود علیه دو ایرانی نوشته است: متاسفانه در خبري که برخي خبرگزاري ها ها در خروجي خود گذاشتند و پس از آن صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هم آن را منتشر نمود مطلع شديم طي سفر جمعي از هموطنانمان به سفر مکه دو نوجوان ايراني مورد تجاوز پليس عربستان قرار گرفتند.

اگرچه در ادامه برخي از خبرها حاکي از آن است که تجاوزي در کار نبوده است و اقدام ماموران فرودگاه جده را با کمي تخفيف شبه تجاوز معرفي نموده اند اما با اين وجود اصل ماجرا را نبايد ناديده گرفت.

در سال هاي اخير سفر مستحبي عمره رونق گرفته است و تحت نام هاي مختلف هموطنانمان عازم اين سفر مي شوند.عده اي با اسم عمره دانشجويي و برخي با نام عمره دانش آموزيٰ برخي در ايام نوروز و برخي ديگر در مناسبت هاي ديگر راهي اين سفر مي شوند و علي رغم بي مهري هاٰ کارشکني ها و سنگ اندازي هاي طرف سعود اما باز اصرار ايرانيان بر انجام اين سفر بيش از پيش است.

در پي حضور ايرانيان در سفر عمره علي رغم همه ي بي احترامي هاي اعراب بالاخره جسارت آنان تا آنجا پيش رفت که خبر تجاوز دو مامور پليس عربستان به دو نوجوان ايراني در خبرگزاري ها منتشر شد.

انتشار اين خبر در حالي بود که اغلب خبرگزاري هاي مطرح کشور حتي از آوردن آن در خروجيشان خود داري کردند تا اينکه بالاخره پس از اطلاع همه مردم و اعلام اين خبر از رسانه ملي وزارت امور خارجه مراتب اعتراض خود را با احضار کاردار کشور عربستان به اين عمل شنيع و غير اخلاقي و غير انساني اعلام کرد.

شما اين اقدام کشور عربستان را چه نام مي نهيد؟ آيا اين اقدام عملي از روي هوا و هوس دو مامور رذل عرب است يا اينکه در پس اينگونه اقدامات برنامه اي نهفته است؟ تجاوز به پسران ايراني آنهم در فرودگاه بين المللي جده را نمي توان عملي از روي هوا و هوس دانست و بايد ريشه هاي اين عمل شنيع کثيف و ضد انساني را در سطوح بالاتر حکومتي عربستان جستجو کرد.

با توجه به همه ي اقدامات ستيزه جويانه اعراب بر ضد ايران و اتباع ايراني اما اين مسئولان ايراني هستند که بي توجه به همه اقدامات انجام شده از طرف اعراب بازهم بر اعزام هموطنانمان به سفر مستحبي عمره اصرار دارند.


چرا مسئولان سازمان حج و زيارت با توجه به اين همه توهين اعراب حتي بدون کاهش تعداد مسافران عمره کماکان اعزام هاي خود را ادامه مي دهند؟ آيا در اعزام عمره گزاران عده اي منفعت مادي نمي برند؟ آيا عده اي در حال استفاده از رانت عمره هستند؟

با توجه به حجم اعزام عمره گزاران ايراني چرا سازمان حج و زيارت براي حفظ عزت گذرنامه ايراني اقدامات امنيتي و نظارتي بشتري را بکار نمي گيرد؟

چرا پس از عمل شنيع دو مامور عرب در فرودگاه جده رئيس سازمان حج و زيارت که نتواست امنيت زوار ايراني در کشور عربستان را تامين کند استعفا نداد و کماکان در اين سمت باقي مانده است؟


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۱:۵۵

27 Dec 2019