۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۰۷۱۱
يکي از انقلابيون چهارمحال و بختياري مطرح کرد/1

با پيروزي انقلاب اسلامي، صهيونيست ها متحمل شکست هاي پي درپي در منطقه شدند/ موضع گيري امام (ره) اعتماد به نفس عميقي درمسلمان ايجاد کرد

از جمله شکست به دست حزب الله و فلسطينيان در غزه و سقوط عوامل آمريکا در کشور هاي تونس، ليبي، مصر، عراق و يمن از تاثيرات انقلاب اسلامي است خصوصا که دولت هاي آل سعود و آل خليفه در عربستان و بحرين نيز در آستانه فروپاشي قرار دارند و همچنين از درهم آميختن خون شهداي ايراني، عراقي، لبناني، سوري و يمني در منطقه اتحاد عميقي بين جوانان مسلمان تحقق يافته است.
با پيروزي انقلاب اسلامي، صهيونيست ها متحمل شکست هاي پي درپي در منطقه شدند/ موضع گيري امام (ره) اعتماد به نفس عميقي درمسلمان ايجاد کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، مطالعه تاريخ درطول حداقل نيم قرن اخير و نيم نگاهي به حوادث متعدد در جهان به ويژه کشور ما، ارزش آن را دارد که از هرکار ديگر چشم پوشيده و در اين زمينه تاملي داشته باشيم و بهترين فرصت، همين روزهاست...

درواقع بخشي از شادماني ما به خاطرسرنگوني رژيم ستمشاهي است، اما همه آن را شامل نمي شود، مردم به دخالت چندين قدرت زورگو و فرصت طلب و در راس آنها آمريکا در امور داخلي کشورمان پايان داده و دست آنها را از منابع غني و ثروتهاي ملي مان کوتاه کردند و اين اتفاق به قدري والا بود که ارزش جانفشاني داشت، حتي اگر هشت سال تمام به خاطر انتخاب هوشمندانه و درستمان، جان و مال فدا کرده و در مقابل تهاجمي سخت و ناروا از سوي قطع منافع شدگان، جانانه بايستيم .دست آوردهاي ديگر اين رخداد، به قدري بزرگ است که شايد در عصر ما قابل واکاوي و بيان نباشد، اما نسل هاي ديگر قطعا احساس خواهند کرد.

در ايامي که مي‌گذرد حيف است از دلاوري‌هاي مردان و زنان استان چهارمحال و بختياري يادي نکنيم همان استاني که قبل و بعد ازانقلاب حماسه هاي باشکوهي را در صحنه از خود به جاي گذاشته است به همين بهانه پايگاه خبري تحليلي مشکات برين گفتگويي را با يکي از هم استاني هايمان به نام دکتر رضا شمسي پور دهکردي، استاد دانشگاه و معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه شهيد اشرفي اصفهاني(ره) که در جريان بهمن ۵۷ نقش کليدي داشته اند ترتيب داده ايم که در ادامه مي خوانيد.

مشکات برين: با تبريک دهه خجسته فجر و پيروزي انقلاب اسلامي، لطفا در آغاز به تبيين ويژگي استکبار ستيزي امام راحل(ره) و نگاه ايشان به غرب به ويژه آمريکا اشاره بفرماييد؟
دکتر شمسي پور دهکردي: حضرت امام (ره) که از سال ۱۳۴۲ شمسي به صورت علني مبارزات را آغاز کردند و نهضت اسلامي شروع شد، صريحا اعلام نمودند که سران حاکم بر دولت هاي غربي خصوصا آمريکا يکي بدتر از ديگري مي باشند. ايشان کاپيتاليسم و صهيونيسم را ريشه همه مفاسد در جوامع بشري مي دانستند و مي فرمودند تمام گرفتاري هاي ما مسلمانان از آمريکاست اين درحالي بود که همان زمان بعضي از روحانيون مي گفتند اگر با آمريکا برخورد شديد بشود روسيه مارکسيت ها و کمونيست ها را بر ايران حاکم مي کند اما امام(ره) با آن شجاعت و درايت خاصي که داشتند در مقابل جهان دو قطبي آن روزگار موضع ديگري اتخاذ کردند که از دل آن موضع و تفکر عميق امام (ره) شعار نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي بيرون آمد و ايشان اسلام را به عنوان يک قطب در مقابل تمامي مکاتب حاکم بر شرق و غرب جهان مطرح نمودند و دقيقا اين تفکر پيروز ميدان شد به اين دليل که ريشه در آيات قرآن مجيد داشت و امام(ره) آيه شريفه (( وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ )) را ستون اصلي تفکر جهاني خود قرار داده بود.

مشکات برين: به نظر شما نقش انقلاب اسلامي در تحولات منطقه و جهان چگونه است؟
دکتر شمسي پور دهکردي: با پيروزي انقلاب اسلامي تحول عظيمي در منطقه خاورميانه ايجاد شد که در همان زمان موشه دايان يکي از سران صهيونست ها بود اعلام کرد زلزله اي بزرگ در منطقه رخ داده است، آنان صداي مرگ کاپيتاليسم و صهيونسم را زير پاي مسلمانان شنيده بودند و باور کردند که (( مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ....)) در حال تحقق است و سپاه محمد (ص) مي آيد. با پيروزي انقلاب اسلامي بود که صهيونيست ها متحمل شکست هاي پي در پي و خفت بار در منطقه شدند. از جمله شکست به دست حزب الله و فلسطينيان در غزه و سقوط عوامل آمريکا در کشور هاي تونس، ليبي، مصر، عراق و يمن از تاثيرات انقلاب اسلامي است خصوصا که دولت هاي آل سعود و آل خليفه در عربستان و بحرين نيز در آستانه فروپاشي قرار دارند و همچنين از درهم آميختن خون شهداي ايراني، عراقي، لبناني، سوري و يمني در منطقه اتحاد عميقي بين جوانان مسلمان تحقق يافته است.

مشکات برين: دليل دشمني غرب و استکبار با اسلام به ويژه انقلاب اسلامي چيست؟
دکتر شمسي پور دهکردي: تعصب و حق گريزي در ليبراليسم و کاپيتاليسم به بهانه گسترش آزادي هاي فردي همان آفتي است که در دوران رنسانس فرهنگي اروپا و قبل از آن نيز پدران و نياکان آنان را گرفته بود و امروز نيز دولت هاي غربي به همين آفت گرفتارند لذا در برابر وحي و منطق دين مبين اسلام به خشونت وکينه توزي و دشمني روي مي آورند. حتي مردم اروپا وآمريکا از اين که دولت مردانشان در منجلاب افکار ماکياوليستي و ليبراليستي غرق شده اند سر افکنده اند و دست به اعتراض مي گشايند آنان با صدور انقلاب اسلامي صداي دلنواز دين مبين اسلام و انقلاب اسلامي را شنيدند و جوانانشان دسته دسته جذب اسلام مي شوند و دولت هاي غربي و آمريکا وحشت زده از اين پيشروي اسلام به دشمني با اسلام روي مي آورند.

مشکات برين: دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي تداوم و استمرار آن و اميد بخشي به نسل جديد را چه مي دانيد؟
دکتر شمسي پور دهکردي: شاگردان امام خميني (ره) خصوصا جانشين بر حق و خلف صالح ايشان امام خامنه اي حفظ ا... که فقط به تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي فکر مي کنند مواضع کاخ سفيد آمريکا را هدف قرارداده و براي نيل به اين اهداف بلند با پيشرفت هاي برق آسا و سريع در تسلط بر آب هاي آزاد جهان، صنايع موشکي ، هوافضا، انرژي هسته اي و نانوتکنولوژي سنگر به سنگر عوامل آمريکا را در همه جبهه اي علمي و نظامي و اقتصادي تعقيب مي کنند چرا که همه به ياد مي آورند که حضرت امام (ره) فرمودند: "ما آمريکا و ابر قدرت هاي جهان را زير پا مي گذاريم" و اين موضع گيري امام (ره) اعتماد به نفس عميقي را در افکار جوانان مسلمان ايجاد مي کند.

مشکات برين: به نظر شما تفاوت دهه فجر امسال با سال هاي گذشته در چيست؟
دکتر شمسي پور دهکردي: همان طور که مي دانيد امسال در عرصه جهاني اتفاقات زيادي رخ داد که مي توان به جنگ ۵۱ روزه غزه، نا آرامي هاي فرانسه و پيرو آن اقدام موهن مجله شارلي ابدو در توهين به ساحت مقدس پيامبر نور و رحمت (ص) و تلاش بيش از حد آنان در تخريب چهره اسلام و مسلمانان و همچنين ترور سرداران رشيد اسلام مغنيه و الله دادي اشاره کرد. اما گل سرسبد اتفاقات اخير نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا وآمريکاي شمالي بود که ارسال اين نامه موجب بحت و حيرت نظريه پردازان و سياست مداران غربي شد و آنان را به چالش عميقي افکند. اين حوادث باعث تفاوت دهه فجر امسال با سال هاي گذشته و البته حساس تر بودن آن نسبت به سال هاي گذشته مي شود چرا که چشم همه جهان به راهپيمايي عظيم و ميليوني ۲۲ بهمن امسال ملت ايران وجشن پر شکوه انقلاب اسلامي است.

مشکات برين: در انتهاي اگر پيامي داريد که دوست داريد به گوش مردم برسد را بيان کنيد؟
دکتر شمسي پور دهکردي: در پايان ضمن گراميداشت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام الله دهه مبارک فجر معتقدم که ملت غيور ايران خصوصا جوانان مسلمان براي تحقق دين خاتم المرسلين و گسترش آن در جهان فروريخته غرب که تشنه اخلاق محمدي و رحمانيت ايشان است به ميدان مي آيند و با شرکت در راهپيمايي عظيم و ميليوني روز ۲۲ بهمن امسال و جشن پرشکوه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با فرياد هاي کوبنده مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل يک گام ديگر مواضع خود را به خط ظلم ستيزي و ظلم سوزي مهدي موعود (عج) نزديک مي کنند چون يقين دارند عاقبت اين دهه فجر هاي پياپي با دعاي اللهم عجل لوليک الفرج رقم خواهد خورد وبه دست صاحب اصلي آن يعني مهدي آل محمد عجل الله تعالي فرجه الشريف تحويل خواهد شد تا ايشان جهان را از عدل و داد پر کند و مستضعفين را پيشواي زمين قرار دهد.
از زحمات همه شما و همچنين از اين فرصتي که در اختيار بنده قرار داديد تشکر مي کنم.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۱:۲۳

28 Dec 2019