۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۴۱۹۵
خطیب جمعه لردگان:

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه درونی و رایج شود/شهید مطهری نمونه و الگوی فرهنگ سازی است

امام جمعه لردگان، با اشاره به سالروز شهادت حضرت آیت الله مطهری گفت: آیت الله مطهری در تمام ابعاد بهترین معلم روزگار بود که به همین علت این روز را روز معلم نام گزاری کردند.
امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه درونی و رایج شود/شهید مطهری نمونه  و الگوی فرهنگ سازی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت الاسلام انصاری با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف گفت: فاطمه (س)مظهرعفاف وتقوی سرمشق و سرور تمامی زنان مسلمان است .

امام جمعه لردگان گفت: به گونه ای راه نروند که با نشان دادن زینت های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.

خطیب نماز جمعه لردگان با بیان اینکه، نگاه به نامحرم تيري زهرآلود از تيرهاي شيطان است گفت:امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم باید رایج شود.

انصاری در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت حضرت آیت الله مطهری گفت: آیت الله مطهری در تمام ابعاد بهترین معلم روزگار بود که به همین علت این روز را روز معلم نام گزاری کردند.

امام جمعه لردگان با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: معلمان همانند نور هدایتگری می کنند و انسان ها را از شیطان پرستی و بیراهه باز می دارند .

خطیب نماز جمعه لردگان افزود : مطهری شخصیت ممتازی بود در حوزه و دانشگاه و شاگردان ممتازی را تربیت کرد و نحوه تبلیغ صحیح را به شاگردان و طلبه ها یاد دادند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بر امر فرهنگ گفت: فرهنگ اسلام قویترین فرهنگ در دنیا است و هیچ کاری بدون کار فرهنگی مستمر ثمر نیست .

انصاری گفت: اگر اقتصاد ما پویا باشد ولی فرهنگ جامعه خراب باشد، اقتصاد نمی تواند به تنهای مشکل جامعه را برطرف کند. بهتر است اول فرهنگ غنی اسلام را در جامعه به جریان بیندازیم و بعد در بقیه مسائل قدم پیشرو برداریم .

وی افزود : مطهری معلمی بود که درعرصه فرهنگسازی جایگاه عظیمی پیدا کرده بود و با تمام وجود درک کرده بود که فرهنگ چه نقش عظیمی در جامعه دارد. و به حق روز شهادتش را روز معلم نامیدند.

حجت الاسلام انصاری با تاکید به معلمان گفت: شخصیت و هویت معلمی خود را بیابید و حفظ کنید، مقدس تر از شغل معلمی چیزی نیست .

انصاری به تعبیرات روز معلم اشاره داشت و گفت: بالاترین مقام مقام معلمی است .

معلم، امانت داری است که نسل و نسل های آینده امانت اوست.

معلمی، شغل انبیاء است.

معلمان، سازندگان انسانند.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره): همه معلمین در فکر این باشند که خودشان را تهذیب کنند تا حرفشان اثر کند.

امام جمعه لردگان در قسمتی از سخنان خود و هشدار به مسئولین، فرمانداران و استانداران کل کشور گفت: معیار را کسانی قرار دهید که حافظ اسلام و انقلاب اند، بهترین ها را پیدا کنید و منصوب کنید، تبعیض و خط و خطوط نباید در انتخاب بهترین ها تاثیر داشته باشد.

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۶:۰۲

2 Jan 2020