کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضرت ام البنین به معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود

25 فروردين 1393 ساعت 9:48

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری: ادب، وفاداری، بصیرت، معرفت و عارف به زمان بودن حضرت ام البنین (س) بی نظیر و غیر قابل توصیف است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، حجت الاسلام اروجی در همایش تجلیل از مادران و همسران شهداء همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در محل سالن غدیر شهرکرد اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) به معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود و این سیره رفتاری را در مدت زمان زندگی با امیرالمومنین(ع) و نحوی برخورد با فرزندان فاطمه(س) به همگان ثابت کرد.

وی به جایگاه و مقام ام البنین(س) مادر چهار شهید دشت کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: ادب، وفاداری، بصیرت، معرفت و عارف به زمان بودن ام البنین (س) بی نظیر و غیر قابل توصیف است و از این رور ائمه اطهار(ع) از او به نیکی یاد می کنند.

وی ادب و وفاداری حضرت عباس (ع) نشات گرفته از تربیت مادرش بیان کرد و گفت: این بانوی بزرگ فرزندان خود را بر رعایت ادب و احترام نسبت به فرزندان امیر المومنین(ع) تاکید می کرد به نحوی که حضرت عباس (ع) در اوج ادب و احترام برادرش حسین را امیر و بزرگ خود صدا می زد و به جز در کربلا هیچ گاه او را برادر صدا نزد.

حجت الاسلام اروجی شهدا را عارفان واقعی و حقیقی به مقام فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: اگر شهید به چنین جایگاه و مقامی رسیده است به طور قطع به برکت شناخت و معرفت کامل از فاطمه زهرا(س) است چرا که معرفت به فاطمه زهرا(س) سعادت و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

وی ابراز علاقه و محبت نسبت به اهل بیت(ع) را مستلزم شناخت و آشنایی کامل و دقیق از آن ها دانست و گفت: اگر کسی ادعا کند که دوستار اهل بیت است اما نسبت به آنها هیچ شناخت و معرفتی نداشته باشد به یقین او دوستار ائمه معصومین تلقی نخواهد شد چرا که تنها شیفته ظواهر شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13746

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/13746/حضرت-ام-البنین-معنای-واقعی-کلمه-عارف-مقام-صدیقه-طاهره-س

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir