کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی و امنیتی استاندار

تفکر بسیجی ضامن حفظ انقلاب

31 شهريور 1392 ساعت 22:54

برای حفظ انقلاب باید الگو از تفکر، رفتار و منش رزمندگان و شهدای بسیجی دفاع مقدس بگیریم.


یزدان جلالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در مصاحبه با خبرنگار جهان بین؛

به نظر شما چرا ۸ سال نبرد حق علیه باطل را دفاع مقدس می نامند؟

مبارزه برای احقاق حق و دفاع از آنچه که داری امری مقدس برای همه انسانها است و این توسط خداوند در غریزه همه انسانها قرار گرفته شده است که از حق خود در مقابل متجاوزگر دفاع کنند پس هجوم یک کشور غاصب و طغیانگر به میهن ما طالب یک دفاع بسیجی وار و همگانی است و اعتقاد بر این بود که جنگ تحمیلی با صحنه گردانی صدام برای ضربه زدن به اسلام و تشییع برنامه ریزی شده است.

علت نام گذاری و گرامیداشت هفته دفاع مقدس چیست؟

سرآغاز حرکت دفاعی ملت ایران در مقابل هجوم وحشیانه متجاوزگران را به نام هفته دفاع مقدس می شناسند و برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و ایثارگری و انتقال آن به نسل جوان این هفته را گرامی می داریم

نقش نیروهای بسیجی و خود جوش بودن مردم را در زمان جنگ ۸ سال دفاع مقدس چگونه توصیف می کنید؟

در هر جنگی نیروهای مسلح بار اصلی را برعهده دارند ولی در این جنگ مردم درنقش نیروی بسیجی بهترین و مهمترین بار اصلی را برعهده داشتند و بدنه اصلی را نیروهای بسیجی تشکیل می داد. به اعتقاد بنده راز موفقیت ما در زمان ۸ سال جنگ حق علیه باطل حضور نیروهای بسیجی با تفکر بسیجی در صحنه بود.

به نظر شما بهترین روش برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید چیست؟

استفاده از مدافعین دفاع مقدس و رزمندگانی که از آن زمان باقی مانده است. الگوبرداری از سیره شهدا برای مدیریت جهادی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، مدیریت بحران برای کمک به هم نوعان و پیش بینی ساز و کارهای مختلف برای انتقال این ارزشها به صورت کتاب، فیلم، انیمیشن، برپایی نمایشگاه های و یادواره شهدا و استفاده از پتانسیل جانبازان و ایثارگران برای استخراج نا گفته های زمان جنگ از بهترین راهکارها است.

به نظر شما رمز موفقیت و پیروزی ما در نبرد با عراق چه بود؟

استفاده از تفکر بسیجی و تربیت نیروی بسیجی بسیار موثرد بود، اعتقاد راسخ و روحیه خودباوری و ایمان به خدای متعال و رهبری مدیری مدبر همچون امام راحل (ره) باعث پیروزی ما شد و این وعده خداوند است به مومنان که همیشه حق بر باطل پیروز است.

پیام شما به عنوان یک رزمنده ۸ سال دفاع مقدس برای نسل جوان چیست؟

باید به این جوانان گفت در آن برهه از زمان انقلاب شاهد نسلی بود که ضامن حفظ و سلامت انقلاب شد پس اگر می خواهیم بر روی پای خود بایستیم و انقلاب را حفظ کنیم باید الگو از تفکر، رفتار و منش رزمندگان و شهدای بسیجی دفاع مقدس بگیریم. باید برای استکبار ستیزی و مقابله در برابر ظلم ظالم از سیره شهدا استفاده کرد و هیچ وقت زیر سلطه استعمارگرانی همچون آمریکا و اسرائیل نرفت اصلا هدف از جنگ همین بود "استقلال آزادی جمهوری اسلامی"


کد مطلب: 9020

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9020/تفکر-بسیجی-ضامن-حفظ-انقلاب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir