۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۵۵۶۲۶
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری دوره برخط آمران به معروف و ناهیان از منکر در چهارمحال و بختیاری

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدام به برگزاری دوره برخط (آنلاین) تحت عنوان دوره پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر کرده است.
برگزاری دوره برخط آمران به معروف و ناهیان از منکر در چهارمحال و بختیاری
محمد حیدری در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر صحیح و اصولی در سطح جامعه که موجب برکات بسیاری برای فرد و اجتماع می‌شود، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مرکز با توجه به مبانی اعتقادی، علمی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و تکنیک‌های اصولی آموزش، اقدام به برگزاری دوره برخط (آنلاین) تحت عنوان دوره پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر کرده است.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: در این دوره با رفع نواقص و معایب دوره‌های قبلی، تمامی مباحث اعتقادی، علمی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و... گنجانده شده ازین‌رو می‌توان گفت کامل‌ترین دوره امر به معروف و نهی از منکری است که تاکنون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دست برگزاری قرار گرفته است.

وی با بیان آثار و برکات نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در رفع آسیب‌های اجتماعی و رشد و ارتقاء معنوی افراد و سلامت جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به جامعیت این دوره و بیان مطالب غنی و اثرگذار پیرامون دو فریضه واجب الهی که به علت عدم توجه جدی به آن‌ به تعبیر مقام معظم رهبری واجب فراموش شده نام گرفته و عمل به آن نیازمند تخصص و اطلاعات کافی است، از همه فرهیختگان و دغدغه‌مندان استانی دعوت می‌شود در این دوره شرکت نمایند.

حیدری تصریح کرد: از این تاریخ به بعد نیز تمامی تعاملات ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعم از صدور گواهی، صدور کارت‌های تذکر لسانی، شرکت در سایر برنامه‌های آموزشی از جمله مهارت‌های ضابطین، دوره‌های آموزشی تخصصی شیوه‌ها و احکام امر به معروف و نهی از منکر، منوط به شرکت افراد در دوره پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر فوق الذکر است.

وی ادامه داد: این دوره از تاریخ 15 آبان ماه 1402 شروع شده و تا پایان سال 1402ادامه خواهد داشت؛ ثبت دوره نیز با توجه به بارگزاری مطالب به‌صورت برخط (آنلاین) تا پایان دوره ادامه دارد و مطالب به‌صورت درس به درس در سامانه جامع آموزش(lms)  بارگزاری می‌شود و پس از مشاهده کلیپ و جزوه مکتوب هر درس قست آزمون دروس فعال شده و شرکت‌کنندگان باید به پنج سوال تستی هر درس در قالب آزمون برخط (آنلاین) پاسخ دهند تا محتوای آموزشی جلسات بعدی دروس در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: شیوه ثبت‌نام از طریق سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به آدرس( www.setad-abm.ir )  قسمت (ثبت نام در دوره‌های آموزشی) صورت می‌گیرد که راهنمای کامل ثبت نام و شیوه وارد کردن اطلاعات به سایت ستاد مرکز در کانال ایتا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به‌صورت مبسوط و کامل در قالب کلیپ توضیح داده شده است.

وی اضافه کرد: پس از اتمام مراحل ثبت نام در سایت حداکثر تا 48 ساعت بعد پیامک کد کاربری و رمز عبور به شماره افراد شرکت کرده در دوره پیامک می‌شود و پس از وارد کردن آن در سامانه آموزش ستاد به آدرس ( http://lms.setadabm.ir) محتوای آموزشی و آزمون در دسترس قرار می‌گیرد.

حیدری ادامه داد: پس از مشاهده درس به درس دوره و شرکت فعال در آزمون‌های هر درس پس از پایان دوره یک آزمون کلی از شرک‌کنندگان گرفته و برای پذیرفته‌شدگان گواهی ملی پایان دوره صادر می‌شود که این گواهی به‌عنوان دوره ضمن خدمت کارمندان و فرهنگیان محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ترک این دو فریضه مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر طبق روایات و منابع دینی باعث تسلط اشرار و فاسدها و به انحطاط کشیده شدن جامعه اسلامی می‌شود و نداشتن سواد امر به معروف و نهی از منکر و انجام این فریضه به‌صورت غلط و اشتباه نیز تبعات جبران‌ناپذیری در پی دارد لذا شرکت در دوره‌های آموزشی و ارتقاء سواد علمی و عملی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است و توصیه می‌شود برای تحقق این امر در این دوره جامع و کامل که مبتنی بر اصول اعتقادی، علمی، روانشناسی و جامعه شناسی است شرکت شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۷:۵۳

13 Nov 2023