کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی دارد/جاده ورودی شهر دشتک، یکی از نقاط حادثه خیز در استان چهارمحال و بختیاری

2 شهريور 1399 ساعت 11:44

شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و پر تصادف از جمله نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت می‌گیرد و رفع نقاط حادثه خیز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد.

شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و پر تصادف از جمله نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی داشته باشد.

طبق استانداردها و تعریف‌های موجود، نقطه حادثه خیز نقطه‌ای است که در یک دوره سه ساله، حداقل ۱۰ تصادف یا در طول یک سال حداقل چهار تصادف در آن رخ داده باشد.

نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد تصادف های منجر به فوت و آسیب دیدگی شناسایی و پس از اولویت بندی ایمنی و استاندارد سازی می‌شوند.

نقاط حادثه خیز در بررسی‌هایی که توسط راهداری، پلیس راه و وزارت کشور صورت می‌گیرد، مشخص و اعلام می‌شود.

جاده ورودی شهر دشتک نیز یکی از نقاط حادثه خیز در استان چهارمحال و بختیاری است که تا کنون مسئولین اقدام جدی برای تکمیل این پروزه نکرده اند.

بیش از 3 میلیارد تومان  برای تکمیل پروژه جاده ورودی شهر دشتک اعتبار نیاز است

عزیزالله روشن مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: جاده ورودی شهر دشتک یکی از نقاط حادثه خیز در استان چهارمحال و بختیاری به حساب می آید که برای بهسازی و ایمن سازی این جاده 3 و نیم میلیارد اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه  برای تکمیل این پروژه باید روکش آسفالت، روشنایی و احداث بلوار نیز مد نظر قرار گیرد تصریح کرد: ما پیگیر تامین اعتبار برای پروژه های بعدی نیز هستیم.

روشن با اذعان بر اینکه خیرین نیز در این راه ما را همراهی می کنند بیان داشت: طرح ملی شهر با مشارکت 50 درصدی خیران اجرا می شود.

رفع نقاط حادثه خیز ضروری است

علی شهریار پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: چند پروژه عمرانی در شهر دشتک وجوددارد که نیازمند اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل کردن آن است.

وی تصریح کرد: علاوه بر جاده ورودی شهر دشتک که نیاز است هرچه سریعتر این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد ،  زمین چمن مصنوعی شهر دشتک نیز یکی از پروژه هایی است که از محل کمک های خیرین از سال های قبل استارت آن زده شده است.

شهریار پور ادامه داد:  این پروژه از محل کمک های خیرین و از  سال های قبل شروع و یکی از خیرین 150 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته است که کار مقدماتی، سکو سازی و زیر سازی آن انجام شده است.

وی اذعان داشت: در سال جاری  از محل اعتبارات استانی 600 میلیون تومان تصویب شده که تا الان 400 میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده و در آینده ای نزدیک زیر سازی و ما بقی عملیات عمرانی پروژه شروع می شود.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 45329

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45329/اصلاح-نقاط-حادثه-خیز-کاهش-تصادفات-تاثیر-بسزایی-جاده-ورودی-شهر-دشتک-یکی-استان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir