کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

امسال محرمی متفاوت در چهارمحال و بختیاری رقم میخورد

24 مرداد 1399 ساعت 15:39

هر سال در آستانه ماه محرم مراسم عزاداری چهارمحال و بختیاری رونق می‌گیرد و این استان رنگ و بوی حسینی گرفته و به استقبال محرم می‌رود اما امسال با وجود ویروس کرونا حال و هوای این منطقه جلوه دیگری یافته و شعور حسینی با چهره دیگری درآن خودنمایی می‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کمتر از یک هفته دیگر ماه محرم آغاز می‌شود، هر سال در این زمان هیئت‌های مذهبی به استقبال ماه محرم می‌رفتند اما امسال با وجود کرونا مراسمات عزاداری نسبت به سال های گذشته متفاوت است.

عزاداری ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنید

امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امسال به خاطر ویروس کرونا عزاداری متفاوتی نسبت به سال های گذشته داریم.

وی تاکید کرد: لازم است همه  هیئت ها ، مساجد و در کل ارادتمندان به امام حسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی یک عذاداری خوب را برگزار کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد در بخش دیگر از سخنرانی خود  گفت: وظیفه نمایندگان مجلس مطالبه گری است آن ها باید درد مردم را بفهمند و از مسئولین برای حل مشکلات مردم مطالبه گری کنند.

وی همچنین به وظایف نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید درد مردم را بفهمند و مطالبه گر باشند.

حجت‌الاسلام فاطمی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس نباید از آن وظیفه خطیر خود کوتاه آیند و باید با بصیرت و عقل خود از دولت مطالبه گری داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه مایه حیا ایمان و عقل است تصریح کرد: حیا نشان دهنده کمالات انسانی است و بی‌حیایی در نحوه پوشش، در شیوه حرف زدن و در رفتار اشخاص خودش را نشان می‌دهد.

جت‌الاسلام فاطمی در بخش دیگر از سخن های خود به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم ها  اشاره کرد و گفت: تعامل با ملت ایران باید در نهایت ادب و محترمانه باشد نه با زبان تهدید و قلدری؛ ملت ایران هرگز با تهدید تسلیم نمی‌شود.

به همت عزاداران حسینی توطئه های دشمن خنثی می شود

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: باهمت مردم بويژه مسئولين هيئات مذهبي ومداحان بزرگوار توطئه دشمنان باهدف شکاف وتفرقه وتعطيلي عزاداري خنثي، وشعائر ديني بويژه مراسمات حسيني به احسن وجه به فضل الهي برگزار مي شود.

حجت الاسلام  حميد بهرامي امام جمعه  اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي گفت: گرچه راجع به تقوا بسيار صحبت شده اما تکرار مسائل اخلاقي مفيد و انسان ساز است.

حجت الاسلام بهرامي اظهار داشت: موضوع تقوا يکي از ضرورت هاي زندگي انسان است.

وي با بيان اينکه زندگي بدون تقوا زندگي درستي نخواهد بود، افزود: آنچه موجب شده تقوا بهترين ياد و توشه آخرت باشد اهميت تقوا در زندگي دنيوي را نشان مي دهد.

به همت عزادران حسيني توطئه دشمنان باهدف شکاف وتفرقه وتعطيلي عزاداري خنثي مي شود

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به نزديک بودن محرم امسال و وجود ويروس منحوس، به توطئه دشمنان بويژه امپراطوري رسانه اي استکباري، با ميدان داري عناصر ضد دين وتکفيرها و وهابي هاي جاهل وبرخي افراد فريب خورده براي زير سوال بردن مناسک ديني اشاره کرد.

بهرامي با بيان اينکه اکنون همه منتظر هستند عملکرد جمهوري اسلامي در موضوع محرم را ببينند، اظهار داشت: رعايت دستورالعمل هاي ستاد کرونا و پروتکل هاي بهداشتي نشان تبعيت از ولايت فقيه است.

وي گفت: علي رغم جهالت اندک جاهلان بازي خورده، اکثريت جامعه وعموم مردم ونخبگان بامواجهه هوشمندانه وعقلاني توطئه دشمن راناکام کردند ودر موضوع محرم باوجود شبهات وتحريفات و دوگانه سازي سلامت ومعنويت وشکاف بين جامعه اسلامي ،مردم مومن بافصل الخطاب قرار دادن فرمايشات حکيمانه رهبر فرزانه درعيد سعيد قربان وتدوين دستورالعمل جديد وشيوه نامه عزاداري محرم که به همت سازمان تبليغات اسلامي وستاد ملي کرونا محقق شد.

بهرامي بيان کرد: امید است ، باهمت آحاد مردم بويژه مسئولين هيئات مذهبي ومداحان بزرگوار توطئه دشمنان باهدف شکاف وتفرقه و تعطيلي عزاداري خنثي، وشعائر ديني بويژه مراسمات حسيني به احسن وجه به فضل الهي برگزار مي شود.

برنامه های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین تاجزاد امام جمعه لردگان گفت: امسال مراسمات محرم و صفر با حفظ اصول و ضوابط بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان  در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  به اهميت خانواده و نقش آن در جامعه اشاره كرد و افزود: غرب و دشمنان اسلام، براي از هم پاشي خانواده و از بين بردن ارزش هاي جوامع اسلامي برنامه ريزي كرده اند و به عنوان يك مسلمان بايد حواسمان به اتفاقاتي كه روي مي دهد باشد.

وي افزود: امروزه انواع آسيب ها از قبيل خشونت هاي خانگي، اعتياد و طلاق سلامت خانواده ها را به خطر انداخته و آنچه تاكنون خانواده ها را در برابر تهديدات و توطئه‌هاي دشمنان مقاوم نگه داشته، پايبندي به ارزش هاي ديني است اما متاسفانه در شهرستان لردگان ماسائل طايفه گرايي، آداب غلط در عروسي ها و محبت نکرد و قدردان نبودن در زندگي  اين سرمايه بزرگ را هدف قرار داده است.

امام جمعه لردگان با اشاره به رشد  درگيري هاي طايفه اي و هم چنين دعواهاي خانوادگي در جامعه از آن به عنوان زنگ خطر براي جامعه نام برد و گفت: اين سنت هاي غلط زيبنده جامعه اسلامي نيست به همين علت متوليان فرهنگي و مسئولان بايد فكري كنند و به تحكيم خانواده ها كمك كنند.
 
وي به در پيش بودن ماه محرم نيز اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: تلاش کنيم ضمن اينکه وظايف خود را در ايام محرم انجام مي‌دهيم، پروتکل‌هاي بهداشتي نيز کاملاً رعايت شود و هنر ما اين است که اين دو را با يکديگر جمع کنيم و ضمن برافراشته نگه داشتن پرچم امام حسين(ع)، با جديت تمام حافظ جان مردم نيز باشيم.
 
 حجت الاسلام والمسلمين تاجزاد گفت: امسال مراسمات محرم و صفر با حفظ اصول و ضوابط بهداشتي و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي برگزار خواهد شد.

وي اظهار داشت: مداحان بايد فرهنگ رعايت بهداشت،  فاصله‌گذاري اجتماعي، ماسک زدن و به طورکلي پروتکل‌هايي که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده را ترويج کنند.
 
خطيب جمعه لردگان در پابان به روز آزادگان، روز مباهله و 28 مرداد کودتاي ننگين آمريکا نيز اشاراتي داشت.
 

انتهای پیام/1020ج
 
 
 


کد مطلب: 45261

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45261/امسال-محرمی-متفاوت-چهارمحال-بختیاری-رقم-میخورد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir