کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری رو به افزایش است

1 تير 1399 ساعت 16:20

دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از بیماران بستری مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، ۴ نمونه گیری دیگر مثبت قطعی اعلام شد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:   از بیماران بستری مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری،  ۴ نمونه گیری دیگر مثبت قطعی اعلام شد.

 به گفته رئیس  دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار افزایشی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه با فوت یک نفر دیگر، تعداد فوت شدگان به ۴۱ نفر رسید.

شیرانی ادامه داد: استفاده از ماسک به خصوص در وسایل حمل و نقل عمومی و مکان های پرتردد ضروری  است.

 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، وزارت بهداشت آمار کلی مبتلایان را به صورت روزانه اعلام می کند.

شیرانی  با اینکه مراوده های کوتاه مدت و شلوغی معابر به عنوان عاملی برای انتقال بیماری مطرح است ولی شواهد و مستندات نشان دهنده این است که همچنان مراوده های طولانی مدت، تجمع ها، دورهمی های خانوادگی و حضور در تفرجگاه ها در صدر علل شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی عنوان کرد: بروز بیماری کرونا در کودکان با علائم خفیف تر به معنای عدم ابتلای این گروه سنی به بیماری نیست و در درصدی اندکی از این عزیزان بیماری کرونا می تواند با عوارض شدید و ناگوار حتی مرگ و میر همراه باشد.

شیرانی بیان داشت:  اگر چه بیماری کووید 19 در کودکان، نوجوانان و جوانان معمولاً با علائم خفیف تری بروز می کند اما این گروه سنی می توانند، انتقال دهنده بیماری کرونا به افراد مسن و افراد دارای بیماری های زمینه باشند.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 44836

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44836/شمار-مبتلایان-کرونا-چهارمحال-بختیاری-رو-افزایش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir