۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۴۴۱۹
امام جمعه فارسان:

دشمن امروز با انواع جنگ نرم به سمت ما هجوم آورده است/ خدمت کردن به مردم جلوه‌ي ديگر مبارزه با آمريکاست

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان گفت: امروز در يک جنگ تمام‌عيار نرم قرار گرفته ايم دشمن امروز با انواع جنگ نرم به سمت ما هجوم آورده که يکي از آن جلوه‌هاي مقابله‌ي با جنگ نرم دشمن همين رزمايش مواسات است.
دشمن امروز با انواع جنگ نرم به سمت ما هجوم آورده است/ خدمت کردن به مردم جلوه‌ي ديگر مبارزه با آمريکاست
حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: حلول ماه خدا و بندگي را به شما تبريک مي گوييم و اميدوارم به فضل خداوند متعال، بتوانيم ساعات و آنات اين ماه پربرکت، به‌ويژه ليالي قدر را به‌خوبي درک کنيم.
 
وي افزود: توجه داريد که عظمت اين ماه به نزول قرآن در آن است، پس از تلاوت آيات الهي که ثواب فراوان داشته نورانيت و هدايت به همراه دارد غافل نباشيم. ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و آمرزش و عفو، ماه کرامت و بخشش و نيکوکارى، ماه ايثار، نثار، همدلي و مواسات، ماه تهجد، تلاوت قرآن و سازندگي، ماه تهذيب نفس و غلبه بر شهوات، ماه صبر و مقاومت، ماه حرکت در صراط مستقيم و تقرب به خدا، ماه ضيافت مهماني خداست.
 
وي تصريح کرد: بيماري که موجب تعطيلي اجتماعات شده، بايد تبديل به فرصتي براي بهره بردن بيشتر از ماه مبارک باشد (شايد اين فراغت تکرار نشود) و منازل را تبديل به مسجد و حسينيه کرد و براي خود با برنامه، مباني ديني خود را تقويت کرده، معنويت خود را بالابرده، موجبات قرب بيشتر را فراهم کنيم.
 
وي اظهار داشت: ماه رمضان امسال فرصت تحقق سفارش به انفاق و اطعام فقرا و مساکين به‌خصوص خويشاوندان که از توصيه‌هاي مؤکد اولياء دين در اين ماه است، بيشتر فراهم‌شده و نبايد از آن غفلت کرد. رزمايش مواسات و همدلي زمينه کمک کردن‌هاي شما ولو اندک را فراهم کرده که با همين آب‌باريکه‌ها و جوي‌هاي کوچک از محبت و همراهي سيل خروشاني از گذشت و ايثار به وجود مي‌آيد که فقر و مسکنت را از بين مي‌برد. خداي تعالي توفيق بهره‌مندي همه‌جانبه از اين ماه عظيم را نصيب همه بگرداند.
 
وي عنوان داشت: در اين ساعات و لحظات  که در ماه مبارک رمضان قرار گرفتيم اين حرکت زيباي مردم سراسر کشور به‌ويژه مردم شهرستان فارسان  باقيات‌الصالحاتي براي مردم است.
 
وي بيان داشت: اساس رزمايش مواسات و همدلي و کمک مومنانه  بافرمان رهبر معظم انقلاب آغاز شد، گروه‌هاي مردمي و دسته‌هاي مختلف از مردم در قبل از اين پيام حرکتي را آغاز کرده بودند اما بعدازاين پيام مسئله انسجام بيشتري گرفت و با يک جهش عظيم‌تري حرکت شروع شد و عنوان آن رزمايش شد که نمود هم داشته باشد.
 
امام جمعه فارسان گفت: قدرداني و تشکر ميکنم از تمامي عوامل رزمايش مواسات و همدلي،و کمک مومنانه خيريه ها و گروه هاي مردمي فرماندار محترم مجموعه اداري صنعت و معدن و در کل  از مساعي و تلاش همه‌ي نيروهاي جهادي و تک‌تک دوستان و عزيزاني که به‌اندازه همت خودشان تلاش کردند تشکر مي‌کنم.
 
 
وي افزود: پيام رهبر معظم انقلاب در اين رزمايش به بدنه‌ي مردم بود، اصل اين حرکت مردمي است البته دستگاه‌ها و نهادها پشتيباني‌کننده هستند و پشتيباني خوبي هم کردند و همه‌ي نهادهايي که موظف بودند و حتي آن‌هايي هم که وظيفه‌اي ‌نسب به اين موضوع نداشتند خدمات ارزنده‌اي را در اين عرصه داشتند که از همه تشکر مي‌کنم.
 
وي اظهار اشت: خدمت به محرومان و نيازمندان جامعه از وظايف اوليه‌ي انقلاب و نظام اسلامي بوده است، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب گذشته از اينکه عنوان رهبر جهان اسلام را دارند، خودشان را خدمت گذار محرومين جامعه مي‌دانند و خودشان هم بر اين موضوع تأکيددارند.
 
وي بيان داشت: شما  بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارزش کارگشايي و خدمت به مردم، را نگاه کنيد  : رهبر معظم انقلاب دربياني فرمودند: «هرکه مى‏خواهد با امريکا مبارزه اساسى کند، بايد به اين مردم خدمت کند» لذا خدمت کردن به مردم جلوه‌ي ديگر مبارزه با آمريکاست.
 
وي عنوان داشت: مواسات به معناي همدردي با ديگران، ياري‌رساندن و شريک کردن ديگران است لذا اگر در آن مواهب زندگي که افراد دارند ديگران را همراه خودمان کنيم به آن مواسات مي‌گويند.گاهي اوقات ما تمام دارايي خود را در مواجه با افرادي که نياز دارند مي‌بخشيم که به آن «ايثار» مي‌گويند.گاهي اوقات ما مازاد نياز خود را به افراد نيازمند مي‌بخشيم که به آن «انفاق»، «اهدا» يا «صدقه» مي‌گويند.

وي گفت: گاهي ما مقداري مال داريم و آن نيز به‌اندازه خودمان هست اما ما آن را با ديگران شريک مي‌شويم که به آن «مواسات»، «مؤاخات» يا «همدلي» مي‌گويند.جلوه‌اي که امروز در جامعه مي‌بينم درواقع مواسات هست، مردم ايران اسلامي در حقيقت از اضافه‌ي مال خود نپرداختند و همه مردم باهم داشته‌هايشان را شريک شدند لذا يک جلوه‌ي بسيار بزرگي رقم زدند.روايتي از اميرالمؤمنين (ع) است که مي فرمايند : اميرالمؤمنين سلام‌الله عليها مي‌فرمايند قوام و نظام دين به دو چيز بستگي دارد که يکي انصاف و ديگري مواسات نسبت به برادران ديني است.
 
وي افزود: کمترين خاصيت مواسات از بين بردن اختلاف طبقاتي است، يکي ديگر از خاصيت‌هاي مواسات اين است که انسان را به خدا نزديک مي‌کند که مولانا صادق (ع) در روايتي فرمودند: «تَقَرَّبُوا اِلَي اللّهِ تَعالي بِمُواساهِ اِخْوانِکُمْ».مواسات محبت را زياد مي‌کند و موجب تحکيم آن و زيادشدن مال مي‌شود لذا رواياتي داريم که با مواسات آن‌کسي که به ديگري کمک مي‌کند مال خودش زياد خواهد شد.با مواسات فرد مورد رحمت خاص الهي قرار مي‌گيرد، مواسات فقر را از جامعه از بين مي‌برد و انسان را به آن نهايت و کمال ولايت نزديک مي‌کند.امروز در يک جنگ تمام‌عيار نرم قرار گرفته ايم : دشمن امروز با انواع جنگ نرم به سمت ما هجوم آورده که يکي از آن جلوه‌هاي مقابله‌ي با جنگ نرم دشمن همين رزمايش مواسات است.
 
وي بيان داشت: در هر دوراني و در هر روش جنگي بايد مقابله با آن جنگ را انجام داد، درحالي‌که با همين ويروس کرونا جريانات مختلفي را در کل دنيا به وجود آوردند رهبر معظم انقلاب با يک لطافت و دقتي اين رزمايش را تشکيل دادند.جنگ وقتي جنگ نرم شد و اعتقادات ديني، اخلاقي و اجتماعي جامعه را مورد هدف خودش قرار داد بايد در مقابلش ايستاد.
 
وي اظهار داشت: دشمن مي‌خواهد هويت شيعي و ديني ما را از بين ببرد،يکي از جلوه‌هاي ايستادگي در مقابل دشمن با رزمايش مواسات و همدلي و کمک مومنانه  است که اين يکي از نشانه‌هاي ايمان و درجات بالاي ايماني در عصر غيبت است.يکي از جلوه‌هاي کوچک مواسات زمان حضرت حجت سلام‌الله‌عليه در اين رزمايش مشاهده مي‌شود، اين دوران ما را به ظهور حضرت (عج) نزديک مي‌کند.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۱۹:۱۷

28 Apr 2020