کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم؛

رفع مشکل آب در بروجن تحول بزرگی را در این شهرستان ایجادمی کند

6 ارديبهشت 1399 ساعت 13:11

حجت الاسلام امیرقلی جعفری منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه اهداف در نظر گرفته شده برای توسعه باید ناظر بر مشکلات باشد، گفت: معضل کمبود آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت محسوس است و با رفع این معضل تحول بزرگی در شهرستان بروجن ایجاد می شود.


منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه بزرگترین مشکل موجود در چهارمحال و بختیاری بیکاری است، اظهار داشت: 70 درصد مردم بروجن شغل پایدار ندارند.
 
حجت الاسلام امیرقلی جعفری، گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در بخش‌های صنعت و کشاورزی بروجن وجود داشته که متأسفانه کمبود آب ناشی از کاهش بارش‌ها و در پی آن تبدیل شهرستان به کویر خشک چهارمحال و بختیاری، مانع از ایجاد توسعه و اشتغال شده است.
 
وی ایجاد تحول اساسی در شهرستان بروجن را نیازمند رفع مشکل آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعت عنوان کرد و افزود: در بخش کشاورزی نیازمند اصلاح الگوی کشت و حرکت به سمت توسعه صنعت گلخانه‌ای هستیم.
 
منتخب مردم بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی احداث پتروشیمی بروجن را یکی از طرح‌های با اشتغال بالا برشمرد و گفت: این پروژه مصوبه دو دولت را دارا بوده و به‌رغم اختصاص سایت و زمین مورد نیاز، از مجوز فعالیت نیز برخوردار است.
 
وی اضافه کرد: با پیگیری به منظور جذب سرمایه‌گذار و تغییر خوراک اولیه این واحد پتروشیمی از اتیلن به گاز طبیعی، نسبت به احداث و تکیمل این صنعت زیربنایی کشور اقدام خواهد شد.
 
حجت الاسلام جعفری با انتقاد از وضعیت مراکز آموزش عالی در شهرستان بروجن، تأکید کرد: وجود یه دانشکده پرستاری کوچک برای مردم شهرستان بسیار توهین‌آمیز است.
 
وی گفت: تکمیل و راه‌اندازی دانشکده‌های فنی مهندسی و منابع طبیعی و افزایش واحدهای آموزشی و رشته‌های تحصیلی، توسعه آموزش عالی در شهرستان بروجن را به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 44395

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44395/رفع-مشکل-آب-بروجن-تحول-بزرگی-این-شهرستان-ایجادمی-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir