:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - احکام روزه داری در خصوص کرونا مانند سایر بیماری هاست - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احکام روزه داری در خصوص کرونا مانند سایر بیماری هاست

6 ارديبهشت 1399 ساعت 8:31

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درماني چهارمحال و بختياري گفت: احکام روزه داري در خصوص کرونا مانند ساير بيماري ها است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم باغشنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص احکام روزه داری در ايام شيوع بيماري کوويد ۱۹ اظهار داشت: روزه داري اصل اوليه فقهي است و بر هر انساني كه به سن بلوغ رسيده و عاقل باشد در ماه مبارك رمضان واجب است.

وی گفت: قواعد فقهی در خصوص نگرفتن روزه در خصوص بیماری کرونا مانند سایر بيماري ها به تشخيص فرد و بنا به شرايطي جايز مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمین باغشنی افزود: در صورت تشخیص پزشکان و برای اطمینان فرد در خصوص واجب نبودن روزه داري در ماه مبارک رمضان، ايجاد بيماري، تشديد بيماري و طولاني شدن بيماري و درماني آن سه شرطي است که فرد در صورت مواجهه با آن با روزه داري مي تواند، روزه نگيرد و بعدا قضاي آن را به جا بياورد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 44389

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44389/احکام-روزه-داری-خصوص-کرونا-مانند-سایر-بیماری-هاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir