۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۴۲۴۳
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری؛

13 شرکت دانش بنیان برای مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری پای کار آمدند

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: 13 شرکت فناور و نوآور علمی در مجموعه های مختلف شرکت‌های دانش بنیان وارد عرصه طراحی و ساخت محصولات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا شدند.
13 شرکت دانش بنیان برای مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری پای کار آمدند
اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور 13 شرکت دانش‌ بنیان استان در حوزه سلامت با احساس وظیفه و در اقدامی انسان‌دوستانه برای مقابله با این بیماری ویروسی اقدام به تولید محصولات پزشکی و بهداشتی کردند.
 
وی گفت: شرکت نویا مارکت با طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک 3 لایه، روزانه 5 هزار ماسک پزشکی تولید و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به این محصول بهداشتی را تأمین می کند.
 
وی همچنین از تولید روزانه 5 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط 4 شرکت گل آفرا یکتا، زیست رویش، پویا پرتو و زیست یار مهراندیش در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: مواد تولید شده بر پایه الکل، ذرات نانو نقره و ترکیب آمونیوم چهارتایی است.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تولید روزانه 2 هزار لیتر الکل اتانول توسط شرکت های سهیل رایکا و فن آوران پیشتاز فاطر را دیگر خدمات شرکت های دانش بنیان در استان عنوان و گفت: برای نحستین بار الکل صنعتی از ملات چغندر و کود دامی استحصال شده است.
 
پیرعلی افزود: الکل تولید شده در این واحدهای دانش بنیان در اختیار شرکت های داروسازی و تولید محصولات بهداشتی قرار گرفته تا کمبود محلول های ضدعفونی کننده سطح و موضع در بازار مرتفع گردد.
 
وی همچنین از تولید روزانه 30 هزار دستکش ساقه دار یکبار مصرف توسط شرکت کاوس تکاوران نوآوران خبر داد و اضافه کرد: شرکت های تیدا و ایده پردازی دابا زرین نیز با تولید محتوا و طراحی نرم افزارهای آموزشی، به کمک مراکز علمی و آموزشی کشور آمده اند.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلیه محصولات با مجوز سازمان غذا و دارو و نهادهای ذیربط تولید و به بازار عرضه شده، گفت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکنون 7 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت بلند مدت پرداخت شده است.
 
پیرعلی افزود: هم اکنون 68 شرکن فن آور و دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت می باشد.
 

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۵۲:۰۷

7 Apr 2020