کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد/

لردگان رکوردار تاکسي‌هاي فرسوده/تاکسي‌راني شهرستان در انتظار ساماندهي است

3 دی 1398 ساعت 10:20

سيستم تاکسي‌راني شهر لردگان با مشکلاتي روبرو است که باعث نارضايتي برخي از رانندگان، تاکسي‌داران و مسافرين شده است و این مشکلات استقبال مردم از اين وسيله نقليه را کاهش داده است.


به گزارش جهانبین نیوز: صدها دستگاه تاکسي در شهر لردگان به جابجايي مسافران مي‌پردازند که درصد بالايي از آن اسقاطي و فرسوده و بدون علائم  تاکسي شهري است در اين بين متوليان شهري و تاکسيراني بايد راهکار‌ها و تدابيري براي حل معضلات حمل و نقل تاکسي راني شهري لردگان بيانديشند.

مهيا نبودن زيرساخت‌هاي حمل و نقل گردشگري براي شهر لردگان که قدم در مسير توسعه گردشگري گذاشته است از ضعف هاست درحاليکه اين شهرستان بزرگ‌ترين و پرجمعيت‌ترين شهرستاش استان چهارمحال و بختياري است که به چهار منطقه شهري تقسيم شده و بيش از 200 هزار نفر جمعيت دارد و هر ساله به خصوص در ماه هاي تعطيل سال سيل بسياري از گردشگران و مسافران به اين شهر سرازير مي‌شوند.

حال با توجه به روند روبه رشد شهرستان لردگان در سال هاي اخير به ويژه در توسعه صنعت گردشگري و سرمايه گذاري هاي مختلف در اين بخش، اما زير ساخت هاي حمل و نقل متناسب با اين پيشرفت مهيا نيست و اين شايسته شهري که پا در جاده توسعه گردشگري گذاشته است نخواهد بود.

وجود تاکسي هاي فرسوده، عدم رعايت صف تاکسي در خيابان هاي شلوغ، ساماندهي نشدن ايستگاه هاي تاکسي در برخي از مسير‌ها، مشخص نشدن ايستگاه‌ها در مسيرهاي پرتردد، برخورد نامناسب رانندگان، ظاهر اسقاطي و خراب تاکسي‌ها، عدم رعايت در دريافت کرايه‌هاي مصوب از سوي رانندگان تاکسي، نبود تاکسي در روزهاي باراني، گا‌ها استقبال مردم از اين وسيله نقليه را کاهش داده و به استفاده از وسيله نقليه شخصي و به تبع آن افزايش ترافيک سنگين در خيابان‌ها را به دنبال داشته است.

حضور مسافران زياد، نبود تاکسي‌هاي مجهز و نو از معضلات شهر لردگان است که مي‌تواند بر معضلات و ناهنجاري هاي اجتماعي شهري تاثير بسيار داشته باشد.

در اين بين متوليان شهري و تاکسيراني بايد راهکار‌ها و تدابيري براي حل معضلات حمل و نقل تاکسي راني شهري لردگان بيانديشند.
 
نصب کارتخوان در تاکسي‌ها

با نصب کارت خوان ديگر قيمتهاي مصوب تاکسي راني از کارت‌ها به صورت اوتومات کم خواهد شد و مشکل کرايه‌هاي سر در گم نيز حل مي‌شود.

با مجهز شدن دستگاه کارت خوان تا حدي مي توان مشکل پول خرد و هم مشکل کرايه‌ها حل شود.
به گفته جمعي از شهروندان، عدم اجراي نرخ مصوب توسط تاکسي‌ها و گرفتن کرايه قانوني معضلي است که پس از سال‌ها و با بحثهاي فراوان بين رانندگان و مسافران هنوز حل نشده است.

دغدغه‌هاي شهروندان لردگاني

يک شهروند در اين زمينه مي‌گويد: برخي رانندگان مسيرهاي يک کيلومتري را هم با مبلغ  1000 تومان کرايه دريافت مي کنند درحاليکه نظارت بر چنين مسائلي لازم است.

با توجه به گردشگري بودن شهرستان، لزوم توجه به زيرساخت هاي اين حوزه امري مهم است و ناوگان حمل و نقل درون شهري براي توسعه گردشگري و جلب گردشگر نقش بسزايي دارد.

يک فعال در حوزه گردشگري نيز با اشاره به اينکه بايد از ظرفيت گردشگري منطقه بهره گيري شود گفت: راه اندازي تاکسي با علائم و رنگ مشخص و همچنين چگونگي برخورد با مسافران، رعايت نظافت و بهداشت شخصي رانندگان و… مواردي است که بايد هم مسئولين شهرستان و هم مسافران رعايت و پيگيري نمايند.
 
استفاده از وسيله نقليه عمومي به ويژه تاکسي يکي از موارد مهم حقوق شهروندي است، زيرا حقوق شهروندي آميخته‌اي از وظايف و مسئوليت شهروندان در قبال يکديگر و در برابر قواي حاکم و بالعکس است بخصوص حقوقي که وظيفه تامين آن بر عهده مديران شهر و شهرداري است.
 
پيشنهاد به متوليان شهري و تاکسيراني

استفاده از لباس فرم مناسب همراه با درجه‌اي که نشان دهنده تحصيلات و يا تجربه کاري باشد از ديگر پيشنهادات براي توسعه ناوگان تاکسي راني در لردگان است.

راه اندازي صندوق و يا اتحاديه‌اي که امور مربوط به خدمات تاکسي داران را توسط فرزندان و يا خانواده تاکسي داران به آن‌ها ارائه دهد راهکار ديگري است که علاوه بر اشتغال پايدار مشوقي است براي استفاده از خدمات فني و مالي ناوگان تاکسي راني در شهر لردگان  تا هم خدمات دلسوزانه تري به رانندگان ارائه شود هم از لحاظ اقتصادي براي آنان به صرفه خواهد بود و ديگر شاهد تاکسي هاي اوراق و نازيبا در سطح شهر نخواهيم بود.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
 


کد مطلب: 43522

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43522/لردگان-رکوردار-تاکسي-هاي-فرسوده-تاکسي-راني-شهرستان-انتظار-ساماندهي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir