کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

«برکت» با اخلاص و صداقت در کارها ايجاد مي‌شود

15 آذر 1398 ساعت 14:15

امام جمعه شهرستان لردگان گفت:‌ اخلاص در عمل و کار براي رضاي خدا مهم‌ترين اصل خدمت در اسلام است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن رعايت تقواي الهي  با بيان اينکه هر انساني که مي‌خواهد کار خود را درست و به سرمنزل برساند بايد تنها هدفش رضاي خدا باشد، خاطرنشان کرد: کارهايتان را براي خدا انجام بدهيد و غير خدا را در انجام امور دخالت ندهيد
.
وي در ادامه با اشاره به وفات كريمه‌‌ي اهل‌بيت، حضرت فاطمه‌‌ي معصومه(س ) گفت: هجرت تمدن‌ساز حضرت معصومه(س) به شهر قم به قدري مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت حضرت معصومه(س) را قبل از ميلاد امام کاظم(ع) پدر آن بانو بشارت داده و تصريح مي‌فرمايند: به يُمن هجرت ايشان، قم حرم ما اهل‌بيت(ع) و به مثابه کوفه‌اي ديگر، مرکز توليد فرهنگ اسلام ناب و بسط و نشر جهاني آن و زمينه‌سازي ظهور امام عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشريف خواهد شد.
 
تاج زاد به روز 16 آذر و روز دانشجو نيز اشاره کرد گفت: روز دانشجو در ايران اسلامي،ماهيتي ضداستکباري و ضدآمريکايي دارد. چهار ماه پس از کودتاي ننگين ۲۸مرداد ريچارد نيکسون ،معاون رئيس جمهور آمريکا براي تقويت حکومت سرکوبگر پهلوي به ايران آمد،اين سفر با اعتراضات شديد دانشجويي منجرشد که سه نفر از دانشجويان در اين واقعه به دست عوامل رژيم به شهادت رسيدند.

وي گفت: اين واقعه باعث شد تا در سالهاي ۱۳۳۲تا پيروزي اتقلاب اسلامي خاطره شهداي اين روز گرامي داشته شده و در فضاي خفقان قبل از انقلاب، در دانشگاههاي کشور تجمعات و تظاهرات ضداستکباري و ضداستبدادي برگزارشود.
 
امام جمعه لردگان در خصوص تفاوت نظارت استطلاعي و نظارت استصوابي گفت: نظارت استطلاعي: به نظارتي گفته مي‌شود که ناظر موظف است تنها از وضعيتي که مجريان انجام مي‌دهند اطلاع يابد، سپس بدون آنکه خود اقدام عملي کند و نحوه اجراء را تاييد يا رد کند، آنچه را مشاهده کرده به مقام ديگري گزارش دهد. اين گونه نظارت که صرفا جنبه اطلاع يابي دارد، به واقع حق همه شهروندان جامعه نيز هست، وگرنه از اين حيث که ناظران نمي‌توانند هيچ گونه تصميم گيري در مورد تخلفات احتمالي داشته باشند، تفاوتي با نظارت ساير شهروندان ندارد.

وي تصريح کرد: نظارت استصوابي: نظارتي است که در آن ناظر در تمام موارد تصميم گيري حضور دارد و بايد اقدامات انجام شده را تصويب کند تا جلوي هرگونه اشتباه و يا سوء استفاده‌اي از جانب مجريان گرفته شود.
 
وي فرهنگ را مهمترين مساله کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ زيربناي بسياري از بخش هاي مختلف از جمله اقتصاد و سياست است.

خطيب جمعه لردگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بالاترين مرجع تصميم گيري در عرصهٔ فرهنگي کشور برشمرد و افزود: تدوين و تصويب اصول، اهداف، سياست‌ها و برنامه‌ريزي فرهنگي و علمي کشور، تدوين نقشه مهندسي فرهنگي کشور و روزآمد نمودن آنها، تهيه و تدوين نقشه جامع علمي کشور، تهيه و تدوين طرح توسعه و تحول نظام پژوهش و تعليم و تربيت کشور، هدايت و ساماندهي مديريت کلان دستگاه‌هاي فرهنگي، آموزشي و پژوهشي و رسانه هاي کشور، برنامه‌ريزي براي مواجههٔ فعال و مبتکرانه با تهاجم فرهنگي دشمنان با استفاده هدفمند از روش‌هاي کارآمد و ... از جمله وظايف شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
 
  تاج زاد در پايان به تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان حضرت امام خميني(ره) و شهادت استاد اخلاق آيت‌‌اللَّه "دستغيب" سومين شهيد محراب در شيراز نيز اشاراتي داشت.

انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 43395

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43395/برکت-اخلاص-صداقت-کارها-ايجاد-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir