کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میان 18 میلیون خانوار توزیع می شود

9 آذر 1398 ساعت 18:01

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت : طبق برآوردهای انجام شده 31 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده و قرار است میان 18 میلیون خانوار توزیع شود که این منابع در جهت تامین معیشت و رفع مشکلات و بهبود توزیع درآمدی مردم نقش دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریارپور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود 422 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان برای واگذاری شناسایی شده که 321 پروژه واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در مدت 5 سال گذشته قیمت بنزین در کشور ثابت بود در صورتی که بسیاری از کالاها افزایش قیمت داشتند، بنابراین اگر مصرف بنزین را واقعی‌تر و قیمت آن را متعادل کنیم، می‌توانیم مانده بنزین را صادر و منابع خوبی را برای کشور کسب کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده 31 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده و قرار است میان 18 میلیون خانوار توزیع شود که این منابع در جهت تامین معیشت و رفع مشکلات و بهبود توزیع درآمدی مردم نقش دارد.

وی بهبود توزیع درآمد در کشور، جلوگیری از قاچاق کالا، واقعی شدن ارقام بودجه و تاثیر آن بر خدمات‌رسانی و طرح‌های دولت، بهبود وضعیت معیشت مردم، کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش بهره‌وری انرژی در کشور را از جمله منافع اجرای این طرح عنوان کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه استان در تدوین و انتشار اسناد مهم و توسعه‌ای موفق عمل کرده و جزء استان‌های پیشرو بوده است، تصریح کرد: تدوین برنامه آمایش سرزمینی استان و اسناد مربوط به آن، تدوین و انتشار سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان براساس برنامه ششم توسعه، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان و اجرای این برنامه برای 375 روستای استان را از جمله برنامه‌های انجام شده این سازمان بیان کرد.

شهریارپور افزود: چهارمحال و بختیاری اولین استان کشور در آماده کردن سند توسعه اقتصادی و اشتغال بودکه منابع مالی مورد نیاز تامین شده است، همچنین برنامه توسعه شهرستانی تدوین شده و این امر می‌تواند بنای تمام فعالیت‌ها و توسعه هر شهرستان باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشخص شدن حدود 30 طرح به عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: 16 طرح در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان با اعتبار مورد نیاز 3189 میلیارد تومان به این طرح‌ها افزوده شد که تاکنون برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان 688 میلیارد تومان و امسال 619 میلیارد تومان هزینه شده است.

شهریارپور ادامه داد: حدود 422 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان برای واگذاری شناسایی شده که 321 پروژه واگذار شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در حال حاضر 1513 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از آن‌ها 4 هزار میلیارد تومان است.

شهریارپور گفت: برای سال جاری 390 پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند در اولویت قرار دارند که اعتبار مورد نیاز برای آن‌ها حدودا 650 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال  به 13.9 درصد رسید که در میان استان‌های کشور رتبه هفتم را داراست.

شهریارپور بیان کرد: در تابستان امسال جمعیت فعال استان به 330 هزار و 620 نفر و جمعیت شاغل به 284 هزار و 663 نفر رسید، این در حالی است که 45 هزار و 956 نفر بیکار در استان وجود دارد.

وی افزایش نرخ رشد جمعیت در دهه ۶۰، رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ورود زنان به بازار کار و تلاش بازنشستگان برای اشتغال بعد از دوران بازنشستگی را از جمله عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد.

انتهای پیام ۱۰۲۹ج


کد مطلب: 43357

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43357/منابع-حاصل-اجرای-طرح-سهمیه-بندی-بنزین-میان-18-میلیون-خانوار-توزیع-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir