کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:

روح آدمی با گریه بر امام حسین (ع) تکامل می یابد

22 شهريور 1398 ساعت 15:14

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مجالس اهل بیت روح را تقویت می‌کند و هر که در این مجالس بیشتر گریه کند به جای آنکه افسرده شود شادتر می‌شود و این اراده خداوند است زیرا که روح آدمی با گریه بر حسین(ع) تکامل می یابد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز بیست و دوم شهریور ماه گفت:  مسلمانان دین‌داری و تشیع را مدیون خون امام سوم هستند، بنی‌امیه قصد از بین بردن دین خدا را داشتند که امام حسین (ع) با خون خود این دین را جاودانه کرد و اذان یکی از نشانه‌هایی است که پیروز اصلی میدان نبرد کربلا را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: امام حسین و یارانشان شهید شدند اما اسلام پابرجا ماند و امامت، حق و اسلام مدیون خون این عزیزان است.

وی بیان کرد: همانگونه که برای عزاداری امام حسین(ع) با مال و توان فعالیت می‌کنید بصیرت و آگاهیتان در این زمینه را هم بالا ببرید که این اعمال با بصیرت و آگاهی به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه آخرت همیشه وجود دارد و دنیا طولانی است اما بالاخره به پایان می‌رسد، اظهار کرد: این جمله معنای انقلابی نیز دارد، فرزندان انقلابی امام زیربار طاعت از انسان‌های پست نمی‌روند پدران و مادرانی دارند که اجازه نمی‌دهند زیر بار ظلم بروند رهبر انقلاب با عقل و درایت این مملکت را اداره می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در اوج و اقتدار است، گفت:‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با درایت خودشان، کاروان جمهوزی اسلامی ایران را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.
 
وی تاکید کرد: درایت‌های مقام معظم رهبری باعث شده است تا جمهوری اسلامی ایران با مقاومت‌های سیاسی و اقتصادی و با تاسی از قیام امام حسین (ع) روی پای خود بایستد و زیر بار ظلم نرود.

وی افزود: ‌مسئولان باید ارزش‌های اسلامی و دینی را پاس بدارند و برای ترویج آن تلاش کنند.

فاطمی تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای با لهو و لعب اصلاح نشده است و اگر کسی سراغ دارد باید آن را اعلام کند.

وی یادآور شد:‌ گاهی مشاهده شده که برگزاری اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان، غدیر و قربان به دست مردم سپرده می‌شود اما آنجا هم امکان خارج شدن از کنترل و توان مردمی را دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: هر کس برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) گربه کند روحش تربیت و بر معنویاتش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی گفت:‌ مسوولان چهارمحال و بختیاری موضوع اهمیت دادن به ارزش‌ها از طریق آموزش و پرورش را مستقیم پیگیری کنند.

فاطمی تاکید کرد:‌ ترویج ارزش‌های دینی در مدارس و جامعه باعث تسریع در روند رو به رشد کشور و استان خواهد شد.

وی افزود: باید میراث دینی و اسلامی کشور و دین را حفظ و برای انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

انتهای پیام/1028ج
 


کد مطلب: 42833

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42833/روح-آدمی-گریه-امام-حسین-ع-تکامل-می-یابد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir