کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خبر داد:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی توسط پلیس فتا چهارمحال و بختیاری

6 مرداد 1398 ساعت 11:28

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری یک متهم که درقالب پیک موتوری اقدام به جعل مدارک هویتی و بانکی افراد و خرید اینترنتی می‌کرد خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری یک متهم که درقالب پیک موتوری اقدام به جعل مدارک هویتی و بانکی افراد و خرید اینترنتی می‌کرد خبر داد و اظهار کرد: همکاران ما در پلیس فتای استان بعد از دستیابی به مدارک مورد نیاز در این زمینه در یکی از استان‌های مرکزی کشور متهمان را شناسایی و اقدام به دستگیری آن‌ها نمودند.
 
وی با اشاره به اینکه متهمان به این استان منتقل شدند ادامه داد: تعداد زیادی پرونده نسبت به این متهمین تشکیل شده و در دست بررسی است و  متاسفانه این افراد، جوان بوده و در رده سنی 20 تا 30 سال هستند که بیشتر به دلیل انگیزه‌های مالی وارد این عرصه شدند.
 
عسگری یادآور شد: فعالیت این متهمان بسیار پیچیده بوده و هم از طریق ارسال لینک‌های آلوده سوژه‌های خود را مورد هدف قرار می‌دادند و هم از طریق کپی‌برداری کارت‌های بانکی که معمولان در جاهایی بود که خدمات ارائه می‌دادند و به این صورت بوده که حین کارت کشیدن تصویربرداری از کارت بانکی صورت گرفته و با تولید کارت ملی جعلی و کارت بانکی تقلبی در فضای مجازی اقدام به خرید به نام افراد می‌کردند.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقدامات این متهمان در بهره‌برداری از فیشینگ و رمز دوم در سراسر کشور صورت می‌گرفت و در استان ما هم چند مورد فیشینگ اتفاق افتاده بود.
 
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری در صنوف ثابت هیچ موردی از کلاهبرداری وجود نداشته و بیشتر موارد مربوط به دوره‌گردها و دکه‌های حاشیه شهرها است، اما بیشتر جرم‌های صورت گرفته در این استان در زمینه فیشینگ.
 
عسگری رمز یکبار مصرف اینترنتی را بهترین راه برای مقابله با کلاهبرداری‌های مالی دانست و ادامه داد: بیشترین پرونده‌های کلاهبرداری‌های مالی به واسطه رمز دوم است و اگر مشتری درخواست رمز یکبار مصرف بدهد و بانک اقدام نکند به محض وقوع کلاهبرداری بانک باید پاسخگو باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 42526

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42526/دستگیری-کلاهبردار-اینترنتی-توسط-پلیس-فتا-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir