کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان گفت:

ملت هوشيار ايران هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد

29 دی 1396 ساعت 15:27

امام جمعه سامان با بيان اينکه ملت ايران با عربستان تفاوت دارد که هر آن چه داشت در اختيار آمريکا قرار داد، گفت: ملت ايران هميشه هوشيار است و هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي اول بعد از سفارش خود و همه ي مردم به رعايت تقواي الهي ، با بيان اينکه رعايت تقواي الهي فقط با گفتن و سفارش حاصل نمي شود، اظهار داشت: البته از باب موعظه ، گفتن اين مطلب و سفارش به تقوي، بسيار مفيد خواهد بود ولي نتيجه ي کامل با عمل به دستورات اسلام در اين رابطه به دست خواهد آمد.

عقيلي به بيان اوصاف متقين ، به صفت " يکسان بودن حال متقين در گشايش و بلا " گفت: افراد متقين در هنگام گرفتاري ، بيماري ، کم بارش بودن آسمان ، خسارت هاي مالي و جاني و ... حالشان همان گونه است که اگر در دنيا بهترين چيزها به دست آورده باشند.

امام جمعه ي شهرستان سامان تصريح کرد: بعضي از ما ها فقط در زمان وفور نعمت خدا را بندگي ميکنيم و اگر سختي اي به ما برسد ديگر به در خانه ي خدا نمياييم.

وي در ادامه به آيات قرآن اشاره و بيان داشت: حضرت ايوب هر آن چه در دنيا داشت از دست داد ، ولي حال حضرت ايوب با همان حالي که غرق در نعمت بود ، يکسان بود. اين معناي تقوي است.

عقيلي با اشاره بر اينکه بحث ما در مورد تقوي ، مربوط به افراد معاصر خودمان است ،تصيح کرد: اوليا و انبياي الهي همه داراي تقوي بودند. تقوي در زمان خود ما نيز دست يافتني است ، نه اينکه شخصي بگويد امروزه ديگر نميتوان به تقوي رسيد.

امام خميني (ره) در سخت ترين شرايط زندگي بهم نريخت و به وعده هاي که به ديگران داده بود عمل کرد.

عقيلي به شخصيت امام خميني رحمت الله عليه اشاره و ابراز داشت: امام خميني در سخت ترين شرايط زندگي خود هم هيچ گاه بهم نريخت و حتي در زمان فوت فرزند دلبندشان به وعده هايي که به ديگران داده بود ، عمل کرد.

فرد متقي رضالي الهي را در حوادث دنيا ملاک قرار مي دهد

وي تاکيد کرد: فرد متقي فقط رضاي الهي را در حوادث دنيا ملاک قرار مي دهد و اگر مي بيند که خداوند در فقر ، سختي ، راضي است ، او هم به همين شرايط راضي است همين طور در خوشي ها و لذت هاي دنيا.

امام جمعه سامان قبل از پرداختن به مسائل هفته ، به رسم اطعام دادن در هنگام فوت نزديکان اشاره و افزود : آن چه در روايات به آن اشاره شده است اين است که بايد براي صاحبان عزا ، غذا برده شود ، نه اينکه شخصي که داغدار است بخواهد تا چند روز به ديگران غذا بدهد، اين يعني مخالف آن چه اسلام به ما سفارش کرده است.

وي بيان داشت: نبايد خانواده داغدار همه ي پس اندازهاي خود را صرف غذا دادن به ديگران کند. البته اگر ديگران بخواهند در اين نوع مراسمات سهمي داشته باشند و کمک کنند اشکالي ندارد ، و آن چه مورد مذمت است ، خرج کردن خانواده ي داغدار ، مخصوصا آن هايي که از نظر اقتصادي ضعيف هستند.

آمريکا هيچ گاه به عهد خود وفا نخواهد کرد

وي به سالگرد تصويب برجام اشاره و اظهار کرد: دشمن ملت ايران بداند که براي موشک هاي ايران هيچ گاه مثل برجام مذاکره صورت نخواهد گرفت.

علي اصغر عقيلي به بيانات رهبري اشاره تصريح کرد: ملت آمريکا هيچ گاه به عهد خود وفا نکرده و نخواهد کرد.

ملت ايران از هيچ قدرتي هراسي ندارد

امام جمعه سامان با بيان اينکه دشمن بداند سيستم نظامي ايران به هيچ عنوان قابل مذاکره و دخالت هاي کشورهاي بيگانه نيست، ابراز کرد: آمريکا بداند که در هر لحظه ملت ايران اگر بخواهد هزاران موشک به قلب آمريکا مي زند و از هيچ قدرتي نمي ترسد.

عقيلي به سادگي ملت آمريکا اشاره و بيان داشت: ملت ايران با عربستان تفاوت دارد که هر آن چه داشت در اختيار آمريکا قرار داد.

وي خاطر نشان کرد: ملت ايران هميشه هوشيار است و هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد.

انتهاي پيام/1027ج/۶۰۱س


کد مطلب: 38110

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38110/ملت-هوشيار-ايران-هيچ-گاه-مقابل-دشمن-سستي-خود-نشان-نمي-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir