کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده مردم اردل کوهرنگ کيار و فارسان در مجلس:

وجود ساختمانهاي قديمي و فرسوده زندگي را براي مردم کوهرنگ سخت کرده است

11 مرداد 1396 ساعت 12:43

نماينده مردم اردل کوهرنگ کيار و فارسان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسکن را از ديگر نيازهاي فوري مددجويان کميته امداد بيان کرد و گفت: وجود ساختمانهاي قديمي، فرسوده و رانشي بخصوص در دهستان موگويي، صمصامي و بازفت نگراني هاي زيادي را بدنبال دارد که براي مردم زندگي در آنها بسيار سخت است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، علي کاظمي، نماينده مردم کوهرنگ، اردل، کيار و فارسان در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس کميته امداد کشور در کوهرنگ گفت: يکي از بحث هايي مهمي که ما در استان و بخصوص شهرستان کوهرنگ با آن روبرو هستيم محروميت است، با اينکه شهرستان کوهرنگ قطب گردشگري و کشاورزي است اما دچار محروميت هاي فراواني است که مهاجرت افراد را به دنبال دارد.

وي با بيان اينکه بيش از يک و دو ميليون مهاجرت در سطح استان وجود دارد افزود: عدم استفاده از آب جهت مصارف کشاورزي و بدنبال آن بيکاري را از مهمترين علل مهاجرت به استان‌هاي همجوار برشمرد.

کاظمي از فشار اقتصادي به مردم شهرستان کوهرنگ انتقاد کرد و گفت: دشت هاي بزرگي چون دشت زرين با پتانسيل هاي فراوان، خاک حاصلخيز و نيروي آماده بکار انساني ظرفيت عظيمي در بخش کشاورزي و دامداري دارد اما متاسفانه با اينکه خود سرچشمه آب هستند حق برداشت آب ندارند تا جايي که با ايجاد تونل هاي فروان چشمه ها خشک شدند و مردم هم ديار خود را ترک کردند.

نماينده مردم کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي با برشمردن استعدادها و زيرساخت هاي مساعد کشاورزي و دامداري در شهرستان کوهرنگ افزود: انتظار مي رود که دولت در جهت رفع اين مشکل گام اساسي بردارد.

وي به زير تحت پوشش بودن اکثر مردم کوهرنگ تحت نهادهاي حمايتي از جمله کميته امداد و بهزيستي اشاره کرد و از آقاي فتاح، رئيس کميته امداد کشور خواستار رسيدگي به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ شد.

کاظمي مسکن را از ديگر نيازهاي فوري مددجويان کميته امداد بيان کرد و گفت: وجود ساختمان هاي قديمي، فرسوده و رانشي بخصوص در دهستان موگويي، صمصامي و بازفت نگراني هاي زيادي را بدنبال دارد که براي مردم زندگي در آنها بسيار سخت است.

وي گفت: در اين يک سالي که در کميسيون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتم تمام تلاش و همت خود را جهت رفع محروميت بکار بردم.

کاظمي افزود: با توجه به اينکه در بودجه 96 براي کميته امداد يک و نيم ميليارد دلار از صندوق مصوب شده است و معادل آن را هم بانک بگذارند باهم عدد خوبي مي شود اگر مسئولين همت کنند ديگه در روستاها فرد بيکار و بدون شغل سراغ نخواهيم داشت، که اگر اينجور باشد يک ايرادي در مسئولين هست که آن فرد شغل ندارد.

انتهاي پيام1026ج /610ک  
 


کد مطلب: 35647

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35647/وجود-ساختمانهاي-قديمي-فرسوده-زندگي-براي-مردم-کوهرنگ-سخت-کرده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir