کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه عيد فطر/

برگزاري جلسه شوراي زكات در شهرستان بن

3 تير 1396 ساعت 13:44

جلسه شوراي زكات شهرستان بن با حضور اعضا شوراي زکات شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزارشد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در حاشيه برگزاري جلسه شوراي زکات شهرستان در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اصل پرداخت زکات را جزو ضروريات دين و يکي از نشانه هاي ايمان دانسته و افزود: مردم شهرستان بن يکي از باتقواترين و مومن ترين مردم  کشور بوده و امر پرداخت زکات از قديم الايام در اين شهرستان توسط کشاورزان به نحو احسن انجام گرفته  و در حال حاظر نيزشاهد پرداخت زکات در شهرها و روستاهاي شهرستان هستيم.


وي  با بيان اين که اولويت اول مصرف زکات  بايد رسيدگي به وضعيت فقرا و ساماندهي آنها باشد تاکيد کردند  زکات بايد در همان شهر يا روستا مصرف شود.

میرافضلی مسئله اعتماد سازي را يکي از مهمترين مسائل زکات برشمرده و يادآورشدند که زکات جايگزين ماليات و يا خمس نبوده و هرکدام مسئله و شرع خود را دارد.

حجت الاسلام ميرافضلي از روحانيون شهرستان خواست ، ضمن آگاه سازي و شفاف سازي مسئله زکات بين مردم بر مصرف زکات نيز نظارت داشته  و زکات جمع آوري شده را بصورت عزتمندانه و نامحسوس بين فقيران قسمت کنند.

ميرافضلي ضمن مفيد خواندن خدمات ارزنده کميته امداد امام خميني (ره)، روشنگري در موضوع زکات را خواستار شد و گفت : کار ما در موضوع زکات ، روشنگري است ، مردم بايستي به اهميت پرداخت زکات آگاه شوند ، موضوع زکات تشريفاتي نيست ، موضوع جدي دين و شريعت ماست که زمينه هاي آن در بين مردم وجود دارد و جزء اعتقاد مردم است و با کمي روشنگري ميتوان به آن دست يافت.
 

 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 35119

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35119/برگزاري-جلسه-شوراي-زكات-شهرستان-بن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir