کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موتور آموزشي توسط بسيجي بروجني اختراع شد/حسيني: مدل هاي مشابه ساخت کشور چين و آلمان است

4 ارديبهشت 1396 ساعت 11:50

موتور آموزشي تويوتا ساخته شده از مواد کاملا پلاستيکي توسط کارآفرين بسيجي مهندس سيد جليل حسيني فرادنبه اختراع شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، مهندس سيد جليل حسيني فرادنبه مخترع موتور آموزشي تويوتا که نبود وسايل آموزشي و کمبود امکانات را انگيزه ساخت اين دستگاه مي داند معتقد است اين دستگاه مي تواند نقطه شروعي براي ايجاد اشتغال و کارآفريني در جوانان باشد.

وي در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: موتور آموزشي تويوتا که از مواد کاملا پلاستيکي ساخته شده براي آموزش در مراکز فني حرفه اي، آموزشکده ها و دانشکده هاي فني و مراکز آموزش راهنمايي و رانندگي کاربرد دارد.

حسيني گفت: سبک و کوچک بودن، قابليت حمل و نقل آسان، استفاده در سالن هاي کنفرانس و اجتماعات و کلاس هاي کوچک ازجمله محاسن اين موتور آموزشي به شمار مي رود.

اين مخترع بسيجي اضافه کرد: امکان حمل و نقل قسمت هاي واقعي خودرو در چنين مکان هايي وجود ندارد و بايستي در يک محيط کارگاهي ثابت باشد.

حسيني با اشاره به اين که موتور آموزشي هيچ گونه آلايندگي ايجاد نمي کند، افزود: فراگيران هنگام آموزش دستگاه هاي واقعي با خطراتي چون درگير شدن با تسمه و وسايل گردنده مواجه هستند.

مدل هاي مشابه ساخت کشور آلمان و چين است

وي ضمن بيان اين که هيچ گونه خطري در اين دستگاه آموزشي وجود ندارد و ايمني کامل رعايت مي شود، افزود: مدل هاي مشابه اين دستگاه بيشتر در مراکز آموزشي ساخت کشور آلمان و چين است.

اين کارآفرين بسيجي ادامه داد: چنين طرح هايي مي تواند انگيزه مهمي در فارغ التحصيلان ايجاد کند و در بحث اشتغال نقش مهمي داشته باشد.

وي ادامه داد: ما معتقديم هنگامي به اشتغال پايدار مي رسيم که جامعه جوان ما کارآفرين و خلاق باشند و بتوانند در توسعه پايدار کشور و اشتغال ثابت نقش مهمي را ايفا کنند.

اين دستگاه مي تواند نقطه شروعي براي ايجاد اشتغال و کارآفريني باشد

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان بروجن با اشاره به اين که در کشور سرمايه گذاري در اين خصوص انجام نشده است، تصريح کرد: اين دستگاه مي تواند براي ايجاد اشتغال و کارآفريني در دانشجويان نقطه شروعي باشد که ذهن آنها را به سمت کارآفريني هدايت کند.

حسيني خاطرنشان کرد: اين موتور آموزشي در نمايشگاه بين المللي تهران از چهارم الي هفتم ارديبهشت ماه در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.


اين کارآفرين بسيجي که سابقه ۲۵ سال تدريس و مديريت در مراکز فني، آموزشگاهي و دانشگاهي را درکارنامه خود دارد هدف اصلي از ساخت موتور آموزشي را ايجاد انگيزه و ثابت کردن ما مي توانيم در جوانان دانست.

وي در ادامه آموش فني را يکي از پارامترهاي اخذ گواهينامه رانندگي عنوان کرد و گفت: اين دستگاه وسيله مناسبي در امر آموزش مخصوصا براي افراد مبتدي به حساب مي آيد.

حسيني ضمن بيان اين که اطلاع کامل فراگيران از نقايص فني خودرو مي تواند در کاهش تصادفات جاده اي نقش بسيار مهمي داشته باشد، گفت: طبق آمار راهور ۱۵ درصد حوادث جاده اي مربوط به مسائل فني خودروها است.

گفتني است سرهنگ پاسدار علي کيهاني فرمانده سپاه شهرستان بروجن ضمن بازديد، از شرکت اين موتور آموزشي در جشنواره مخترعين بسيج خبر داد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 34219

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34219/موتور-آموزشي-توسط-بسيجي-بروجني-اختراع-حسيني-مدل-هاي-مشابه-ساخت-کشور-چين-آلمان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir