کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت بسيج سازندگي شهرستان ين

پرداخت 12 ميليارد ريال در راستاي اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان بن

21 فروردين 1396 ساعت 12:25

مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه شهرستان بن گفت: در سال گذشته در شهرستان بن 12 ميليارد ريال در راستاي اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي و اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي تسهيلات پرداخت‌ شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رضا حيدري مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اظهار کرد: در راستاي اجراي فرامين مقام معظم رهبري در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» مجموعه بسيج سازندگي سپاه ناحيه بن به  انجام طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي در جهت ايجاد اشتغال براي اقشار مختلف مردم اين شهرستان اقدام کرده است.

وي افزود: مقام معظم رهبري با اشرافي که به مسائل جامعه دارند اولويت خدمات‌رساني به مردم با همت و اراده تمام دلسوزان را برطرف ساختن سه مسئله فقر، ناامني و بيسوادي اعلام کرده که بسيج سازندگي امروز با نيتي پاک و خالصانه وارد کارزار شده تا با رفع چهره فقر عدالت اجتماعي را تامين و مستقر کند و با رفع برخي از آسيب‌ها و تهديدات احتمالي در کنار تامين روحيه انقلابي در مردم صلابت و چهره با عظمت و هيبت با شکوه انقلاب را نمايان کند.

 وي ادامه داد: بخش عمده فعاليت‌هاي بسيج سازندگي مبتني‌بر امر سازندگي است و بخش دوم، فعاليت‌هاي جهادي است که گروه‌هاي جهادي و بسيجيان به نقاط دوردست عزيمت و مناطق محروم را که رنج بيشتري ديده اند را به خدمات خوبي بهره‌مند مي‌سازند.



 
مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه بن افزود: گروه هاي جهادي در ساليان اخير منشا خدمات بسيار فراواني در جاي جاي ايران اسلامي بوده اند و توانسته اند لبخند خوشحالي را بر لبان مردم محروم بنشانند.

وي بابيان اينکه تحقق اقتصاد مقاومتي به معناي واقعي بدنه نظام جمهوري اسلامي را از نظر اقتصادي تأمين و ترميم مي‌کند، بيان داشت: اقدام و عمل در زمينه اقتصاد مقاومتي نيازمند تلاش جهادي تمامي آحاد جامعه است و اگر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به‌طوري‌که رهبر معظم انقلاب اسلامي ترسيم کرده‌اند، تحقق يابد، تحريم‌هاي دشمنان کارساز نبوده و اگر کمي ضعيف‌تر عمل کنيم، دشمن تا نابودي کشور، دست‌بردار نخواهد بود.

و در راستاي تحقق شعار سال علاوه‌بر برنامه‌هاي جاري يک‌سري کمک‌ها در زمينهٔ اقتصاد مقاومتي و پروژه‌هاي محروميت‌زدايي نيز انجام  شده است.

وي با بيان اينکه فعاليت‌هاي بسيج سازندگي در قالب هاي مختلفي انجام مي‌شود، افزود: بسيج سازندگي در بحث محروميت‌زدايي فعاليت‌هاي مختلفي در زمينهٔ عمران، بهداشت، درمان، آموزش و فرهنگ در مناطق محروم  انجام مي‌دهد.

حيدري اضافه کرد: در سال گذشته در شهرستان بن  12 ميليارد ريال و به 67 پرونده  در راستاي اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي و اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي تسهيلات پرداخت‌ شده است.


وي افزود: در اين راستا  350  نفر در  دوره هاي کشت زعفران، کشت گياهان داروي، پرورش شترمرغ و پرورش زنبورعسل در  دوره هاي مختلف آموزش ديده و وارد عرصه شغلي شده اند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي ديگر کارگروه‌هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان بيان کرد: اين اعتبار در 18 عرصه اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان بن پرداخت شده است که مي توان به کارگاه توليدي پرورش گياهان دارويي، قارچ و بلدرچين، پرورش دام سنگين و سبک، مرغ بومي محلي، زنبورعسل، کود ورني کمپوس، صنايع داخلي و مشاغل خانگي در قالب اقتصاد مقاومتي در سطح اين شهرستان اشاره کرد.



 
حيدري تأکيد کرد: در راستاي بسيج سازندگي هم در  10 عرصه عمراني خانه محرومين، حمام، سرويس بهداشتي  با  کمک کميته امداد امام خميني (ره) همکار داشته و توانستيم در اين عرصه نيز فعاليت‌هاي خوبي داشته باشيم.




انتهاي پيام1026ج /520ز


کد مطلب: 34032

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34032/پرداخت-12-ميليارد-ريال-راستاي-اجراي-طرح-هاي-اقتصاد-مقاومتي-شهرستان-بن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir