کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد:

استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند

5 فروردين 1396 ساعت 16:23

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد گفت: استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند، براي موفقيت استارتاپ تکنيک هاي متفاوتي مورد نياز هست که بايد آموخته شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ نخستين رويداد استارتاب (رويداد شتاب) با رويکرد گياهان دارويي به منظور ترويج و آموزش ايده پردازي، کار تيمي، تدوين بوم کسب و کار و آشنايي فارغ التحصليان دانشگاه و صاحبان ايده با کارآفريني دانش بنيان با معرفي تيم هاي برگزيده به کار خود پايان داد.


دبير اجرايي رويداد استارتاپ ويکند دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با اعلام اين خبر گفت: اين رويداد علمي با محوريت گياهان دارويي براي نخستين بار به مدت سه روز در دانشگاه آزاد شهرکرد و با همکاري پارک علم و فناوري، بنياد نخبگان، دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه شهرکرد برگزار شده است.


اعظم بيگي خردمند افزود: ۱۳۰ نفر از دانشجويان دانشگاههاي کشور از جمله تهران، اصفهان، يزد، شيراز، رفسنجان، بيرجند و شهرکرد در اين رويداد علمي شرکت داشتند.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با بيان اينکه شرکت کنندگان ۸۰ ايده علمي در اين رويداد ارائه کرده اند، اظهار داشت: از اين تعداد ۱۲ ايده براي تيم سازي برگزيده شده است که پس از تشکيل تيم ها نيز کارگاه هاي کارآفريني، کسب و کار و تفکر خلاق برگزار خواهد شد.


بيگي خردمند ادامه داد: پس از ارائه هيات داوران سه ايده در اين رويداد آموزشي تحربي برگزيده و معرفي خواهد شد.

وي تصريح کرد: استارتاپ ويکند ( Startup Weekend) يک رويداد آموزشي تجربي در سراسر دنياست و استارتاپ در واقع، شرکت هاي نوپايي هستند که با يک ايده ساده و اوليه شروع شده و به سرعت رشد مي يابند و به درآمدزايي مي رسند.


رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد اظهار اميدواري کرد: استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند، براي موفقيت استارتاپ تکنيک هاي متفاوتي مورد نياز هست که بايد آموخته شود.


در مراسم پاياني اين رويداد دکتر اسماعيل پيرعلي رئيس پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري هم اظهار داشت: پارک علم و فناوري با هدف فرهنگ سازي در حوزه کسب و کار فناورانه و اشتغال پايدار تلاش مي نمايد رويداد هاي ايده شو، استارتاپ (رويداد شتاب)در استان چهارمحال و بختياري نهادينه کند.


وي يکي از مهمترين برنامه هاي سال آينده را برگزاري رويدادهاي علمي تخصصي در حوزه هاي کشاورزي، آب، نرم افزارهاي کاربردي و ديگر زمينه هاي مورد نياز کشور عنوان کرد و افزود: پارک علم و فناوري آماده تعامل و همکاري با دانشگاه هاي استان چهارمحال و بختياري جهت برگزاري رويداد هاي مشابه است.


اضافه مي شود: اين رويداد علمي که به همت دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد و پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري برگزار شد؛ در پايان از چهار ايده "استخراج بهينه روغن از گياه لوندر"، "پاستوريزه کردن عرقيات گياهي بوسيله امواج مغناطيسي و آلتراسونيک"، "پد گياهي ترميم زخم بستر" و "دستگاه هوشمند دم نوش" به عنوان ايده هاي برتر تجليل شد.


انتهاي پيام/


کد مطلب: 33809

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33809/استارتاپ-طور-معمول-نياز-سرمايه-اوليه-هنگفتي-ندارند-کمک-فناوري-توسعه-پيدا-مي-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir