کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهر سامان :

مشکلات اساسي مردم در جامعه با حاشيه سازي در سخنراني ها فراموش نمي شود

13 اسفند 1395 ساعت 18:02

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه دولتمردان براي رفع رکود ،بيکاري ،گراني ،فکري داشته باشند و بدانند مشکلات اساسي مردم با حاشيه سازي در سخنراني ها فراموش نمي شود ابراز کرد: مردم وعده ها را فراموش نمي کنند واين سخنان ساختار شکنانه را بي پاسخ نمي گذارند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با عرض تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) به نمازگزاران با بيان اينکه حضرت امير المومنين (ع) هنگامي که داشتند حضرت زهرا(س) را به خاک مي سپردند خطاب به پيامبر که ، يا رسول الله من امانت تو را به تو بازگردانم يعني اين فاطمه دختر شما در منزل من امانت بود و من اين امانت را امروز برگرداندم، اظهار داشت: يک دختر در خانه شوهر امانت است و خانواده شوهر و شوهر نبايد به همسر و عروسان خود بي حرمتي داشته باشند ،من به اين خانواده مي گويم بدانند که اين دختر امانت نزد آنان است.

ملک پور با بيان اينکه مسئولين ما بدانند که اين حکومت و اين مردم امانت در دست آنها است همانطور که قرآن فرموده امانت را به دست اهل بسپاريد خدا به شما دستور داده که امانت را به اهل آن بسپاريد، عنوان کرد: براي گزينش يک مدير کل، استاندار ، يک وزير و يا يک وکيل بايد خيلي دقت کرد و با خيلي از افراد بايد بيشتر مشورت کرد چرا که يک استاني با چند ميليون جمعيت را مي خواهيم دست يک استاندار بدهيم و يا يک وزارتخانه با آن وسعت را مي خواهيم دست يک وزير بدهيم اين چقدر براي ما دلهره ايجاد مي کند.

وي با بيان اينکه امانت ان نيست که وسيله اي از کسي گرفتيم بدون هيچ و کم و کاستي تحويل دهيم بلکه امانت داري در اين است که بر دل مردم خط انداخته نشود ،اگر ما خطي و خشي بر دل کسي نيندازيم آن وقت مي توانيم به خدا بگوييم که ما تلاش خود را کرديم که در اين مسير از طرف ما نسبت به امانت هايي که به ما دادي خيانت نشده باشد.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه همه هستي امانت است ، منابع طبيعي امانت است، بيان داشت: در راستاي حفظ منابع طبيعي بايد کار ها فرهنگي و اساسي صورت گيرد .

امام جمعه شهر سامان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه تقوا به قدري با عظمت است که خداوند متعال تقوا را براي خودش قرار داده و خدا عادل محض است، بيان داشت: از ۱۴ اسفند هفته احسان و نيکوکاري داريم و۱۵ اسفند روز درخت کاري وآغاز هفته منابع طبيعي است .


فقرا را نبايد به ديده ي تحقير نگاه نکنيم
حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه احسان به فقرا و بحث فقر و برخورد با فقرا جايگاهي بسيار عمده اي دارد، عنوان کرد: فقرا را نبايد به ديده ي تحقير نگاه نکنيم، ثروت، موقعيت اجتماعي و اعتبارات دنيوي شخصيت نمي آورد.

مک پور با اشاره بر اينکه بايد به فقرا نگاه کريمانه داشته باشيم و به آنها در جامعه شخصيت داده شود، تصريح کرد: اگر مي خواهيم کمک کنيم صرفا جنبه ي مالي نباشد به جنبه ي انسانی او هم کمک بکنيم و فقير فکر نکند بخاطر فقرش کمبود انساني يا موقعيت اجتماعي دارد.

وي با تاکيد بر اينکه با کمک به فقرا در حقيقت به دين الهي و پياده شدن توحيد در جامعه کمک مي کنيم، اذعان داشت: بعضي ها تحمل شان پايين تر است و ممکن است فقر او را نسبت به دين بدبين کند و وقتي شما به اين فقير کمک مي کنید او را در فضاي ايمان نگه مي داريد و با کمک کردن مال به اين فقير جلوي ورود کفر به جامعه و فرار ايمان از جامعه را مي گيريد و شما حافظ ايمان مي شويد.

ملک پور با بيان اينکه سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل از طرف مقام معظم رهبري به عنوان راهبرد و نقشه راهي براي برون رفت از مشکلات و تنگناهاي اقتصادي و مقابله با توطئه هاي دشمنان به ويژه تحريم ها و تهديدات آمريکا مطرح شد، بيان داشت: با محوريت « اقدام وعمل » نه حرف وشعار، انتظار مي رفت مسئولان و مديران در همه سطوح آستين همت را بالا بزنند و از اين فرصت استفاده کنند.

وي با اشاره بر اينکه اما حالا که سال ۹۵ با همه فراز و نشيب ها تلخ و شيريني هايش داره تمام مي شود و بايد مسؤولان پاسخ بدهند چه کرده اند، افزود: بارها امام خامنه اي (مدظله العالي ) تأکيد کرده اند اگر اقداماتي داشته ايد براي مردم گزارش کنيد تا فقط مردم اطلاعات و اخبار مربوط به حقوق هاي نجومي و وام هاي نجومي و رانت خواري و اختلاس ها را نشنوند و اين اقدامات در راستاي توليد و اشتغال و ... کارهاي انجام شده براي مردم اميد بخش باشد.

ملک پور با بيان اينکه در حال حاضر مسولين کلي گويي در اين زمينه دارند و رو به گفتمان هاي شعاري آورده اند، بيان داشت: مسئولين به جاي پاسخ گويي در راستاي اقدامات در زمينه شعار سال رو به حاشيه سازي آورده اند و با اظهارات ساختار شکنانه و عجيب و غير قابل انتظار فرافکني مي کنند.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه مردم از مشکلات زيادي رنج مي برند، بيکاري وگراني و .... در جامعه بسيار زياد شده است عنوان کرد: بعضي به جاي حل مشکلات مردم تمام همّ و غمشان برجام شده و به جاي خود باوري هنوز چشمانشان به امريکاي بي تعهد دوخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه ۴۳ ماه گذشته است اما هنوز بعضي از مسئولين چشم به عمل کردن امريکا به نعهدات دوخته اند، گفت: ديگر مسئولين بايد به فکر مردم و ظرفيت هاي داخلي باشند و اقتصاد مقاومتي رها شده و مردم تا چه زماني بايد تفکر غلط مسئولين را تحمل کنند.

ملک پور با بيان اينکه رئيس جمهور در اولين نشست خود بيان کردند که معيار اصلي تورم جيب مردم است نه بانک مرکزي گفت: امروزه تنها صحبت از دستگاه هاي دولتي است.

وي گفت: آقاي رئيس جمهور معيشت سخت تر شده و فقرا فقير تر شده اند. دولتمردان براي رفع رکود، بيکاري، گراني، يه فکري بکنند و بدانند مشکلات اساسي مردم با حاشيه سازي در سخنراني ها فراموش نمي شود و مردم وعده ها را فراموش نمي کنند واين سخنان ساختار شکنانه را بي پاسخ نمي گذارند.

انتهاي پيام /۶۰۱س


کد مطلب: 33528

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33528/مشکلات-اساسي-مردم-جامعه-حاشيه-سازي-سخنراني-فراموش-نمي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir