کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جايگاه واقعي وقف در جامعه بايد تقويت شود / ترويج فرهنگ وقف در جامعه ضروري است

26 دی 1395 ساعت 13:30

مديرکل اوقاف و امورخيريه چهارمحال وبختياري گفت: مبلغان و طلاب علوم ديني در مسير ترويج فرهنگ وقف گام بردارند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر، حجت الاسلام مرتضي عزيزي در ديدار با مدير حوزه هاي علميه استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: بايد از ظرفيت مبلغان در مسير ترويج فرهنگ وقف در استان استفاده کرد.

عزيزي با تاکيد بر ايجاد موقوفه هاي جديد با استفاده از ظرفيت مبلغان و طلاب علوم ديني در مناطق تبليغي افزود: اجراي دقيق نيت هاي واقفان، پيگيري مشکلات حقوقي موقوفات و استيفاي حق وقف و استفاده از پتانسيل حوزه هاي علميه در تبليغ و ترويج فرهنگ وقف از اولويت هاي اين اداره کل است.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان متولي امور موقوفات اقدامات متعددي را در طول سال انجام مي دهد.

جايگاه واقعي وقف در جامعه تقويت شود

مدير حوزه هاي علميه استان چهارمحال و بختياري نيز تلاش اداره کل اوقاف استان براي اجراي نيت واقفان در خصوص حوزه هاي علميه را قابل تقدير بيان کرد و تاکيد کرد: احياي موقوفات مرتبط با حوزه ها باعث خدمات دهي مناسب به طلاب علوم ديني و جذب بيشتر علاقه مندان به حوزه و در نتيجه گسترش روز افزون دين مبين اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام محمد احمدي با بيان اينکه ترويج فرهنگ وقف در جامعه يک ضرورت به شمار مي رود خاطرنشان کرد: وقف يک سنت حسنه است و بايد جايگاه واقعي وقف در جامعه تقويت شود و ترويج فرهنگ وقف در جامعه ضروري است.

مدير حوزه هاي علميه استان چهارمحال و بختياري در پايان گفت: حفظ و نگهداري از موقوفات به عنوان يک اصل مهم بايد مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گيرد و فرهنگ وقف به عنوان يک اصل مهم تبيين شود.

انتهاي پیام/1026ج


کد مطلب: 32701

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32701/جايگاه-واقعي-وقف-جامعه-بايد-تقويت-شود-ترويج-فرهنگ-ضروري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir