کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت رعايت مسائل زيست محيطي در جهت کاهش روند بيابان زدايي

25 شهريور 1395 ساعت 11:38

مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري گفت: حفظ دو روند آب و پوشش گياهي بيابان زدايي را کند مي کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگي هواي استان اظهار کرد: برآورد و تخصيص حق آبه زيست محيطي رودخانه ها و تالاب هاي استان در دستورکار قرار گرفته است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار از عزم جدي جهت استفاده از حداکثر توان و امکانات شهرداريهاي استان براي اجراي طرح هاي گسترش فضاي سبز گفت و افزود: کارگروه هاي متناظر با اين کارگروه در شهرستانها تشکيل خواهد شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان نيز با اشاره به تاثير متقابل آب و پوشش گياهي تصريح کرد: حفظ اين اين دو روند بيابان زايي را کند مي کند و اثر قابل توجهي بر کاهش گرد و غبار و آلودگي هاي با منبع محلي خواهد داشت.

شهرام احمدي اظهار کرد: برنامه اي در دست است تا با همکاري مراکز علمي و تخصصي ميزان حق آبه زيست محيطي رودخانه ها و تالاب هاي استان برآورد و سنجش شود.

احمدي بيان داشت: بر اساس نتايج اين پروژه، حق آبه زيست محيطي اين منابع آبي از سوي مراجع تخصيص داده خواهد شد.

رودخانه ها به عنوان يکي از مهمترين منابع تأمين آب شيرين و مصرف بخش هاي صنعت، کشاورزي، شهري و به عنوان رگ حياتي توسعه از اهميت ويژه اي برخوردارند.

با توجه به بحران کمبود آب در ايران، برنامه ريزي و رسيدگي جدي به کيفيت آب رودخانه هاي کشور از حياتي ترين موضوعاتي است که بايستي مورد توجه قرار گيرد. متغير بودن دبي جريان طبيعي رودخانه ها و توجه به زيست بوم و آبزيان آن از جمله مسائلي است که مي بايست در نحوه تخصيص حق آبه اين منابع آبي لحاظ شود.

انتهاي پيام1022ج/۵۳۰ب


کد مطلب: 30563

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30563/ضرورت-رعايت-مسائل-زيست-محيطي-جهت-کاهش-روند-بيابان-زدايي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir