۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۹۶۸۲
در چهارمحال و بختیاری:

فعاليت 400 کانون فرهنگي هنري مساجد در جشن‌هاي دهه کرامت

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: بيش از ۴۰۰ کانون فرهنگي هنري مساجد استان در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت فعاليت‌هاي مطلوبي دارند.
فعاليت 400 کانون فرهنگي هنري مساجد در جشن‌هاي دهه کرامت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، جواد کارگران مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: برگزاري جشن‌هاي مردمي دهه کرامت بر عهده ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور است که در استان‌ها با مديريت دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: برگزاري جشن‌هاي مردمي دهه کرامت بر عهده ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور است که در استان‌ها با مديريت دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد برگزار مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينکه بيش از ۴۰۰ کانون فرهنگي هنري مساجد استان در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت فعاليت دارند افزود: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در استان هرساله برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مطلوبي در برگزاري برنامه‌هاي دهه کرامت دارند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: کانون فرهنگي هنري عاشقان ولايت مسجدالرضا (عليه السلام) شهرکرد عهده‌دار حضور خادمين در استان با عنوان «زير سايه خورشيد» است.

کارگران عنوان کرد: خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) از ١٧ لغايت ۲۴ مرداد به مدت هفت روز همه شهرستان‌هاي استان سفر مي‌کنند.

وي مهمترين هدف اين جشن‌ها، ترويج فرهنگ و زمينه‌سازي سلام دادن به امام رضا (عليه السلام) از راه دور، ابداع سنت حسنه، فرصت‌سازي تبليغي و ايجاد نشاط ديني و تبليغي را از اهداف برگزاري جشن‌هاي مردمي زير سايه خورشيد عنوان کرد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري، ديدار با ائمه جمعه، مسئولان استاني و شهري با عنوان تکريم خدمتگزاران، ديدار با اعضاي خانواده تشکل‌هاي ميزبان با عنوان خانواده رضوي، حضور در حوزه‌هاي علميه و ديدار با علما و طلاب با عنوان حج‌الله، ديدار با کارآفرينان با عنوان هموار گران مسير الي الله و حضور در مراکز علمي و پژوهشي و ديدار با نخبگان با عنوان عالم آل محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) را از برنامه‌هاي خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) در استان برشمرد.


خدابخش مرادي نافچي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري نيز در شوراي هماهنگي دهه کرامت که در دفتر وي برگزار شد، بابيان اينکه حضور خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) در استان موجب ترويج فرهنگ رضوي مي‌شود گفت: رويکرد جشن‌هاي دهه کرامت در استان عمومي بودن آن دانست.

وي به حضور پنج خادم حرم امام رضا (ع) به مدت هفت روز در استان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌هاي اجرايي و هيئت‌هاي مذهبي نيز بايد در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت همکاري لازم را داشته باشند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ابراز کرد: استفاده از امکانات دستگاه‌ها در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت ضرورت دارد.

مرادي نافچي به برنامه‌هاي تعيين شده براي حضور خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) در استان اشاره و ابراز کرد: ديدار با خانواده شهدا، حضور در بيمارستان‌ها، ديدار با بيماران سرطاني و... ازجمله برنامه‌هاي برنامه‌ريزي شده براي حضور خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) در استان است.

وي بابيان اينکه جشن‌هاي دهه کرامت با حضور خادمين حرم امام رضا (عليه السلام) در استان بايد به طور مطلوب برگزار شود گفت: وجود يک هزار و ۵۰۰ هيئت مذهبي در استان مي‌تواند در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت اثرگذار باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۴:۳۵

2 Jan 2020