کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري:

تربيت ديني کودکان مهم‌ترين نياز کشور است

8 ارديبهشت 1395 ساعت 8:35

مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري گفت: در رأس فعاليت‌هاي مراکز پيش‌دبستاني وابسته به حوزه‌هاي علميه خواهران چهارمحال و بختياري افراد دانش‌آموخته حوزوي قرار دارند که خود محلي براي نشر ارزش‌هاي ديني و اسلامي است و بايد در سراسر شهرستان‌ها توسعه پيدا کنند چراکه تربيت ديني کودکان در شرايط فعلي کشور از مهم‌ترين نيازها است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمين يدالله رحماني مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري، در گفت‌وگو با مشکات برين؛ با بيان اينکه از سال ۹۱ تاکنون ۱۷ مرکز پيش دبستاني وابسته به حوزه‌هاي علميه خواهران چهارمحال و بختياري تأسيس شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز در سال جاري در حال فعاليت و ارائه خدمات در اين استان هستند.

وي با اشاره به اينکه بيشترين مرکز پيش‌دبستاني در شهرستان لردگان داير شده، تصريح کرد: در شهرستان لردگان پنج مرکز، در شهرستان کيار و بروجن هر کدام سه مرکز، در شهرستان اردل دو مرکز و در شهرستان‌هاي شهرکرد و بن هر کدام يک مرکز در حال فعاليت و ارائه خدمات هستند.

رحماني در ادامه بيان داشت: مسئوليت اداره اين مراکز پيش‌دبستاني بر عهده فارغ‌التحصيلان و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه خواهران اين استان است.

مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تأسيس اين مراکز طبق تفاهم‌نامه‌اي که با آموزش و پروش بسته شده، با معرفي افراد فارغ‌التحصيل حوزه‌هاي علميه خواهران صادر و فعاليت خود را آغاز مي‌کنند.

وي مهم‌ترين هدف از تأسيس اين مراکز پيش‌دبستاني با همکاري فارغ‌التحصيلان حوزوي را رشد و تربيت کودکان و نونهالان بر مبناي اصول ديني دانست و اضافه کرد: اگر مي‌خواهيم جامعه‌اي اسلامي و بر اساس آموزه‌هاي دين داشته باشيم بايد به فکر تربيت درست کودکان جامعه باشيم و بدانيم که اگر کارهاي ديني پايه‌اي و اصولي انجام شود، در آينده نيز نتيجه‌بخش خواهد بود.

اين مسئول با تاکيد بر اينکه متأسفانه امروزه کمتر به امور ديني، اخلاقي و تربيتي نونهالان و کودکان توجه مي‌شود و اين بزرگ‌ترين خسران است، گفت: به يقين نقش مراکز تربيتي و آموزشي در رشد و پويايي همه‌جانبه کودکان و نونهالان بسيار مؤثر خواهد بود که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

رحماني با اشاره به اين که نقش مربي در آموزش و تربيت کودکان نيز غيرقابل انکار است، ادامه داد: از آن جايي که مراکز پيش‌دبستاني زير نظر مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران اين استان از سوي افراد حوزوي و آشنا به مسائل ديني و اخلاقي مورد نياز امروز کودکان اداره مي‌شود، بنابراين مورد استقبال چشمگير خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است و اين جاي خرسندي دارد.

وي با اشاره به اين که در بسياري از شهرستان‌ها، اين مراکز پيش‌دبستاني به محلي براي برگزاري مراسم‌ها و گفتمان‌هاي ديني براي ساير اقشار تبديل شده است، تاکيد کرد: همين که در رأس فعاليت‌هاي اين مراکز افراد دانش‌آموخته حوزوي قرار دارند، خود محلي براي نشر ارزش‌هاي ديني و اسلامي است که بايد در سراسر شهرستان‌ها توسعه پيدا کنند چراکه تربيت ديني کودکان در شرايط فعلي کشور از مهم‌ترين نيازها است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 28438

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28438/تربيت-ديني-کودکان-مهم-ترين-نياز-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir