کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري خبر داد:

هنرمند ايراني بايد اهل عمل باشد/اکران فیلم بادیگارد و جشنواره آل سقوط مهم ترین برنامه در هفته هنراسلامی

19 فروردين 1395 ساعت 9:29

رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري اکران فیلم بادیگارد و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره آل سقوط در هفته هنر انقلاب را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این استان عنوان نمود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الله شيرواني رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به افکار و اندیشه‌های والای شهید آوینی، اظهار کرد: افکار و عقاید شهید آوینی به عنوان هنر انقلاب اسلامی است و فلسفه وجودی حوزه هنری در اندیشه های وی بارز و مشهود بوده و باید در راستای محقق کردن اندیشه‌های ارزشمند این شهید اهل‌قلم و هنرمند، همه دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط همکاری و همفکری لازم را با همدیگر داشته باشند.


وی ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهيد مدافع حرم سرهنگ شهيد علي طاهري اظهار کرد: شهدا با جان خود از اسلام و ولايت دفاع مي‌کنند و ما موظف هستيم راه اين شهدا را ادامه دهيم و حوزه هنری بر گرفته از تفکرات این شهداست و باید سعی کند عقاید آنها را به مردم بشناساند.

 

شيرواني بيان کرد: شهيد آويني معتقد بود هنر غربی را میتوان دریافت نمود و آن را بر اساس آموزه های دینی تغیر داده و آن را به جامعه تقدیم کرد.

وي با تبریک هفته هنر انقلاب گفت: از سال گذشته کار به صورت کمیته ای برگزار شده و به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامي ويژه برنامه‌هايي از جمله غبار روبي گلزار شهدا، ديدار با نماينده ولي فقيه، برگزاري نمايشگاه کاريکاتور، نشست شعر انقلاب، يادمان شهدا و برگزاري جلسه هم‌انديشي هنر انقلاب برگزار خواهد شد.

شیروانی اکران فیلم بادیگارد و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره آل سقوط در هفته هنر انقلاب را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این استان عنوان نمود.

رئيس حوزه هنري چهار محال و بختياري با بیان اینکه يک هنرمند ايراني بايد هنر را بشناسد، اهل عمل باشد و غالب هاي هنري را از قبل فرا بگيرد، گفت: هنرهاي دستي هنرهاي واقعي هستند اما امروزه اين هنر ارزشمند کنار زده شده است و متوصل به کپي برداري شده است که بايد فکري براي اين مهم انديشيده شود.

شیروانی با بیان اینکه باید متوليان فرهنگ فرصتي بيابند و برنامه هايي در راستاي فرهنگ و هنر داشته و با اين اقدام خود هنرمندان را دور هم جمع کنند، گفت: باید در استان بیشتر به فرهنگ و اشاعه آن در جامعه توجه داشت.

وي تاکید کرد: خبرنگاران مي توانند با  قلم خود مقدمه سازي توليد برنامه ها توسط مسئولين باشند و نقش بسزایی در انجام امور فرهنگی دارند.

شيرواني با اشاره به اينکه هنر نوعي جهان نگري ، بينش و تعهد است گفت: بايد شعارهاي مردم را با زبان هنر و در غالب محصولات هنري ارائه کنيم.

وی خاطرنشان کرد: فیلم محمد رسول‌الله یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در چهارمحال و بختیاری بوده است و لازم است به مقوله تئاتر و نمایش خیابانی در این استان بیش‌ از پیش توجه و زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 28130

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28130/هنرمند-ايراني-بايد-اهل-عمل-باشد-اکران-فیلم-بادیگارد-جشنواره-آل-سقوط-مهم-ترین-برنامه-هفته-هنراسلامی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir