کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه حضرت قمربني هتاشم(ع) چهارمحال و بختياري:

كنگره شهداي استان چهارمحال و بختياري كاركردي ارزشمند در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است

15 مهر 1394 ساعت 11:17

فرمانده سپاه استان گفت: برگزاري كنگره شهدا گراميداشت 2436 شهيد استان در بام ايران ديار علما و فضلا و انديشمنداني چون آيت الله دهكردي و مشاهيري چون عمان ساماني است.


به گزارش جهانبين نيوز سردار رضا محمد سليماني در كنگره شهداي استان چهارمحال و بختياري گفت: ايثار و شهادت در زمره عالي ترين مفاهيم الهي و والاترين ارزشهايي مي باشد كه يك انسان متعهد مي تواند به آن دست يابد.

سردار سليماني افزود: اين مفاهيم قادرند فضاي يك جامعه را تحت تاثير قرار دهند و والاترين بركات را براي ما به همراه داشته باشند.

وي تاكيد كرد: فرهنگ ايثار و شهادت بايد به عنوان يك ميراث گرانبها كه در نشر ارزشهاي معنوي و اخلاقي با شميم عطر خون شهدا تاثير گذار است موجب افزايش انگيزه جوانان در پيروي از فرهنگ عاشورايي باشد.

سردار سليماني تصريح كرد: بزرگداشت شهدا از يك سو تعظيم صبر و سلامت و شرافت و تعميم شور و حماسه و تكريم پ‍ژواك شمشيرهايي است كه در عرصه هاي 14 قرن مصاف اسلام با كفر است.

وي با اشاره به ديدار اعضاي ستاد كنگره شهدا با مقام معظم رهبري گفت: ايشان با اشاره به خاطرات شيريني از حضور خود در استان چهارمحال و بختياري و نقش مردم اين استان در انقلاب و خصوصا واقعه 19 بهمن موجب ارشاد و دلگرمي ما شدند.

فرمانده سپاه استان تصريح كرد: برگزاري كنگره شهدا گراميداشت 2436 شهيد استان در بام ايران ديار علما و فضلا و انديشمنداني چون آيت الله دهكردي و مشاهيري چون عمان ساماني است.

وي با اشاره به وجود 7053 جانباز، 526 آزاده و 70 هزار رزمنده تاكيد كرد: استان ما مامن سرداران بي سر و گمنامي است كه به نداي حسين زمان خود لبيك گفتند.

سردار سليماني با اشاره به برنامه ريزي هايي كه از سال گذشته براي برگزاري اين كنگره صورت گرفته است از برگزاري 2437 قرائت و ختم قرآن، برگزاري 2500 يادواره شهدا و بيش از 300 يادواره در سطح ستادها خبر داد.

وي همچنين از جمع آوري بيش از 500 هزار سند از آثار شهدا، نامگزاري 2436 كوچه و خيابان به نام شهدا و راه اندازي 2436 و.بلاگ توسط دانش آموزان و دانشجويان خبر داد.


سليماني خاطرنشان كرد: ساماندهي گلزارهاي شهدا، ساخت تنديس و نصب 2436 لاله با عكس شهدا و ساخت و افتتاح 52 سوله و سالن به نام شهدا و آماده سازي 40نماد شهري براي نصب در سراسر استان از ديگر فعاليتها بوده است.


انتهاي پيام/1020ج


کد مطلب: 24860

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24860/كنگره-شهداي-استان-چهارمحال-بختياري-كاركردي-ارزشمند-ترويج-فرهنگ-ايثار-شهادت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir