کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس حوزه هنري استان خبر داد:

استقبال بي نظير مردم شهرکرد از اکران فيلم محمدرسول الله(ص)/ با اين فيلم هويت اسلام بازنمايي شد

12 شهريور 1394 ساعت 16:08

رئيس حوزه هنري استان از استقبال بي نظير مردم از اکران فيلم محمد رسول الله(ص) در شهرکرد خبر داد و گفت: در هفته آغازين اکران اين فيلم حدود 2تا سه هزار نفر از آن بازديد کرده اند.


به گزارش جهانبین نیوز حجت الله شيراني در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر، اکران فيلم محمد رسول الله(ص) را نماد سينماي اسلامي و روي آوري برجسته مردم به اين نوع آثار قلمداد کرد و اظهار داشت: فيلم محمد رسول الله(ص) چهره اسلام ناب و واقعي را در جهان به نمايش گذاشت و سينماي ايران مفتخر است که مردم را براي اين گونه فيلم ها به سمت خود سوق مي دهد.

شيراني بيان داشت: يکي از محوري ترين عناصر و ويژگي هاي اين فيلم، زمان و پيام آن است، چرا که در وهله اي که وهابيت و گروهک داعش و تکفير، در حال نشان دادن اسلام دايما در حال ستيز، کودک کش و غير واقعي هستند، اين فيلم بدرستي نشان مي دهد که اسلام دين رحمت، رآفت، رحمانيت و روحانيت همراه با لطافت و انسانيت است .

وي ادامه داد: ما در اين فيلم شاهد رشد و پاگرفتن اسلامي هستيم که تا در برخي ممالک و کشور ها از آن شناخت واقعي نبرده اند.

رئيس حوزه هنري با بيان اينکه بيشتر سينماگران جهان، در حال حاضر با ديدن اين فيلم تحت تاثير محتوا، تکنيک و پيام آن قرار گرفته اند ،يادآور شد:کيفيت ساخت، از دکور تا آهنگسازي، تصوير برداري، المان هاي به ظاهر واقعي به کارگرفته شده ، حقيقت نمايي و استفاده از بازيگران زبردست در اين فيلم باعث شده است که اين محصول فرهنگي هم هويت ايرانيان اسلام گرا رابازنمايي کرد و هم اسلام را به معناي تام ، زنده کرد.

وي، به ضرورت اهميت مسولان در بکارگيري از هنر سينما و تلويزيون در خلق آثار بديع اسلامي تاکيد کرد و گفت: هر انسان انساندوستي که بارقه اي از انوار الهي در وجود او به تلالو درآمده باشد، مي تواند با يان فيلم و اثرهايي از اين قبيل ارتباط برقرار کند و انديشه انسانيت عاري از تباهي و فساد را در خود و ديگران بپروراند.

حجت الله شيراني ادامه داد: جهان عرب ، سينمايي به قدرتمندي ايران نداشته و ندارند، کشورهايي همچون مصر عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس هيچ گاه در زمينه ساخت اين گونه اثرهاي شگفت، حرفي براي گفتن نداشته اند، اما کشور جمهوري اسلامي ايران در حوزه انقلاب ديني و اسلامي، فرهنگ نويني ايجاد کرده است.

وي تصريح کرد: خوشبختانه در اين فيلم شاهد حضور چشمگير روحانيون و ساير اقشار جامعه هستيم و پيام اين فيلم اين است که در تکنولوژي اي که زاده غرب است مي توان در حفظ ارزش هاي اسلامي و باورهاي اعتقادي نهايت بروزآمدي و تنوع را صرف کرد.

وي در پايان از همه کساني که دوستدار پيامبرشان هستند و احساس مي کنند که مي توانند بر پيامبري که سال ها درد و رنج تبليغ را به جان خريد، اداي دين کنند، خواست تا با حضور خود در اکران اين فيلم نقشي در ثبت رکورد حمايت ايرانيان از فيلم هاي اسلامي داشته باشند و ديدن اين فيلم را از دست ندهند.

انتهاي پيام/510ب
 


کد مطلب: 24269

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24269/استقبال-بي-نظير-مردم-شهرکرد-اکران-فيلم-محمدرسول-الله-ص-هويت-اسلام-بازنمايي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir