کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رييس بنياد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

شناسایی ظرفیت و پتانسیل های طبیعی استان راهی به سوی توسعه

11 مرداد 1394 ساعت 10:17

رییس بنیاد نخبگان استان چهار محال و بختیاری گفت: حمایت استانداری از شرکت هایی که در خصوص انرژی نو فعالیت دارند موجب شده انگیزه کار برای شرکت های خصوصی بیشتر گردد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، بنیادیان رييس بنياد نخبگان استان در چهارمین جلسه کمیته صنعت، تحقیقات و فناوری اتاق فکر سرمایه گذاری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی است اظهار داشت: شناسایی تمامی ظرفیت های استان می تواند در توسعه آن نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: استان ما از ظرفیت و پتانسیل های طبیعی بسیاری به ویژه انرژی بادی و خورشیدی برخوردار می باشد و اگر قرار باشد تحقیقاتی در خصوص انرژی های نو صورت گیرد، مطالعه و لحاظ نمودن اقلیم استان جهت رسیدن به هدف مطلوب ضروری به نظر می رسد.

بنیادیان بیان داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های استان انرژی بادی و خورشیدی بود که سرمایه گذاران خارجی با حضور خود در استان مزرعه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی را راه اندازی کردند.

وی افزود: اجرایی شدن طرح انرژی خورشیدی در استان می تواند زمینه ساز اجرایی شدن طرح های بعدی توسط سرمایه گذاران داخلی باشد.

بنیادیان عنوان کرد: داشتن مطالعات کافی در خصوص انرژی های نو قبل از سرمایه گذاری ، تهیه لیست افرادی که در خصوص انرژی های نو فعالیت دارند و حمایت استانداری از این شرکت ها ضرورت دارد.

لازم به ذکر است ، انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با بخش های خصوصی در این حوزه ، استفاده از انرژی نو در بخش صنعت و کشاورزی جهت کاهش هزینه های مصرف ، تعامل و همکاری دانشگاه و صنعت با یکدیگر، شناسایی پتانسل های استان در حوزه های مختلف حضور اساتید حوزه آمایش سرزمین در جلسات و ... از ديگر پيشنهادات و مصوبات جلسه بود.



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23831

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23831/شناسایی-ظرفیت-پتانسیل-های-طبیعی-استان-راهی-سوی-توسعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir