کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کنسرت موسيقي تا بيداري دانشجويي!

1 مرداد 1394 ساعت 11:30

دانشجويان، به عنوان قشر فرهيخته و آينده ساز جامعه، مي توانند با آرمان گرايي و مطالبه گري نقش به سزايي در تعالي کشور داشته باشند. هر چند در مسير فعاليتهايشان ممکن است دچار آسيب هايي، چه در حوزه فکري و چه در نوع عمل شوند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، اين روزها يکي از مسائل مهم دانشگاه ها ، ترويج نشاط بخشي به شيوه ي غلط، آن هم به شکل برگزاري کنسرت هاي موسيقي، دعوت از خواننده هاي پاپ و گروه هاي کمدي تئاتر و جشن هايي به بهانه هاي مختلف و بي ربط به فضاي دانشگاهيست.

اما چندين سوال مطرح مي شود: چرا بودجه ي فرهنگي دانشگاه ها به خصوص دانشگاه هاي آزاد صرف افزايش آگاهي دانشجويان با فضاي سياسي و اجتماعي جامعه نمي شود؟ آيا تلاش براي بيداري دانشجويان، بهتر از تاييد بعضي از تشکل هاي بي پايه و به اصطلاح اسلامي در دانشگاه ها نيست؟ آيا با بهانه قرار دادن افسردگي جوانان و افزايش اين نشاط هاي آني و کاذب در آن ها، و برگزاري کنسرت هاي موسيقي با هزينه هاي گزاف، مشکلات معمول و دغدغه هاي فکري جوانان از قبيل شهريه دانشگاه، اشتغال، مسکن، ازدواج و ... حل مي شود؟ آيا تا به حال به اين فکر کرده ايد که دانشجويان تربيت شده ي دانشگاهتان چقدر در بيداري جهان اسلام تأثير گذار خواهند بود؟

اين بيداري ها نيازمند يک حرکت پوياي مثبت است نه يک کنسرت موسيقي! فراموشمان نشود که رهبر انقلاب، سوق دادن جوانان به اين فضاهاي ناسالم را برنامه دشمنان خواندند و گفتند: اينگونه کارها به بهانه ي نشاط بخشي به محيط دانشجويي، جزو غلط ترين کارهاست .پيشروان حرکت پرافتخار علمي امروز کشور در رشته هاي حساس و مهمي نظير هسته اي و نانو، جوانان مؤمن و انقلابي بوده و هستند و دشمنان مي خواهند امثال دکتر شهرياري ها و دکتر چمرانها، در دانشگاهها تربيت نشوند. (۲۰/۴/۹۴)

دانشجويان، به عنوان قشر فرهيخته و آينده ساز جامعه، مي توانند با آرمان گرايي و مطالبه گري نقش به سزايي در تعالي کشور داشته باشند. هر چند در مسير فعاليتهايشان ممکن است دچار آسيب هايي، چه در حوزه فکري و چه در نوع عمل شوند.

بنابراين به منظور نيافتادن در دام هاي فکري متعدد، نياز به شناخت حقيقت هاست، نه دور کردن از آن ها. اين انقلاب اسلامي، بايد شاهد تربيت فارغ التحصيلاني باشد، که نسبت به انقلاب، جامعه، عرصه بين الملل و جهان دغدغه مند باشند. اگر دانشجويان بدون تزکيه و خودسازي وارد فعاليت هاي علمي، اجتماعي و سياسي شوند و به جاي شناخت واقعي ارزش ها و رو به رو شدن با يک فضاري ارزشي در دانشگاه با تهاجم فرهنگي و يا حتي شبيخون فرهنگي يا جنگ نرم دشمن مواجه شوند، که البته واقعيت غير قابل انکاري است که نشانه هاي آن در دانشگاه ها، قابل مشاهده است، يک نگراني فرهنگيست!

موضوع سبک زندگي اسلامي که بارها مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به آن اشاره داشته اند، با همه ي مکان ها، زمان ها، عرف ها قابل تطبيق است و دانشگاه ها نيز از اين قائده مستثني نيستند. اگر از گردنه ي اين مشکلات فرهنگي عبور نکنيم بايد جواب صدها هزار شهيد ايران و اسلام را بدهيم! براي مقابله با اين نگراني ها، هم مسئولان در تمام رده هاي دانشگاهي وظايفي بر دوش دارند و هم استادان و دانشجويان، مسئوليت هايي را برعهده دارند که اگر همگي با وحدت و همدلي به اين وظايف و مسئوليت ها توجه و تلاش کنند، بدون ترديد ظرفيت عبور از اين نگراني ها و رفع آن ها را خواهيم داشت.

ساحل پارسا


انتهاي پيام1020ج /۵۶۰ م


کد مطلب: 23695

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23695/کنسرت-موسيقي-بيداري-دانشجويي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir