کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير کل آموزش و پرورش استان:

عدم توازن در رشته ها عامل افزايش نرخ بيکاري است

6 ارديبهشت 1394 ساعت 14:45

مدير کل آموزش و پرورش استان عمده مشکلات در معضل شغلي در ميان جوانان را عدم توازن در رشته ها دانست و گفت: بايد نگاه مردم نسبت به برخي رشته ها اصلاح شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، عليرضا کريميان مدير کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در آيين افتتاحيه مشاغل خانگي شهرستان بن گفت: در گذشته هفته مشاغل به دليل اينکه فرزندان حرفه پدري خود را ادامه مي دادند جايگاهي نداشت.

کريميان افزود: امروزه با پيشرفت جوامع بشري و پيچيدگي روابط اجتماعي، ادامه دادن حرفه پدر براي بسياري از فرزندان جايگاهي نداشته و موجب شده به هفته مشاغل نگاه ويژه اي شود و همه مسئولين در جهت ايجاد فرصت هاي شغلي تلاش کنند.

وي استعداد ذاتي دانش آموزان، فضاي حاکم برجامعه و علايق افراد را سه عامل مهم در موفقيت دانست و افزود: اگر با در نظر گرفتن اين سه عامل، جوانان ما حرفه اي را براي خود انتخاب کرده و مشغول به کار شوند قطعا موفق تر بوده و تاثيرات مطلوبي در جامعه خواهد داشت.


مدير کل آموزش و پرورش استان نقش آموزش و پرورش را در معرفي مشاغل نقشي کليدي دانست و افزود: اگر ساير ارگان ها در کنار آموزش و پرورش، مشاغل گوناگون را معرفي کنند و هرفردي بنا به استعداد و ظرفيت خود شغل مناسب را انتخاب نمايد، قطعا در بهبود وضعيت جامعه موثر واقع خواهد شد و آينده کشور آينده اي روشن و ايده آل خواهد بود.


وي عدم توازن در رشته ها را عامل افزايش نرخ بيکاري دانست و گفت: بايد نگاه مردم نسبت به برخي رشته ها که جامعه نياز بيشتري به آنها دارد، اصلاح شود.


کريميان گفت: آفت بزرگي که امروزه شاهد آن هستيم، ورود افراد به رشته هاي غيرتخصصي خود بوده و اين عامل موجب افزايش آمار بيکاري شده است.


مدير کل آموزش و پرورش استان شناسايي استعداد ها و ظرفيت ها را عاملي مهم دانست و گفت: جايگاه برخي رشته ها که جامعه شديدا به آن نياز دارد بايد اصلاح شود تا بتوانيم به اشتغال زايي کمک کنيم.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 22016

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22016/عدم-توازن-رشته-عامل-افزايش-نرخ-بيکاري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir