کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ميزان بروز بيماري اسهال در شهرستان بن کم است

5 ارديبهشت 1394 ساعت 15:00

کارشناس مبارزه با بيماري هاي مرکز بهداشت شهرستان بن گفت: وضعيت بيماري اسهالي در شهرستان بن، نسبت به ساير نقاط استان کمتراست.


به گزارش جهانبین نیوز محسن سليمي کارشناس مبارزه با بيماريهاي مرکز بهداشت شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: شيوع بيماري اسهالي درشهرستان بن نسبت به ساير نقاط استان و برخي شهرستان ها کمتر بوده و با رعايت بهداشت اوليه، اين بيماري قابل پيشگيري است.


سليمي افزود: ميزان بروز اين بيماري در شهرستان پايين بوده و با توجه به فصل گرما و احتمال افزايش بيماري هاي منقله از آب و غذا در اين فصل، رعايت بهداشت فردي و مواد غذايي لازم است.


وي خاطر نشان کرد: افرادي که در طول ۲۴ ساعت بيش از سه بار دفع مدفوع آبکي را داشته به اسهال مبتلا بوده و بايد در اسرع وقت به مراکز بهداشتي مراجعه نمايند.


کارشناس مبارزه با بيماريها گفت: خوشبختانه با کلر زني هاي مناسب که در سطح استان صورت مي گيرد مشکلي در آب نيست و صرفا با رعايت بهداشت فردي، شستشوي کامل دست ها با مايعات ضدعفوني و تميز کننده بعد از هر اجابت مزاج قابل پيشگيري است.


سليمي تصريح کرد: پاک سازي و ضدعفوني صحيح سبزيجات راهي مناسب براي پيشگيري است و بايد روش صحيح ضدعفوني به مردم آموزش داده شود.



کارشناس مبارزه با بيماريهاي مرکز بهداشت بن گفت: اين مرکز امکانات لازم را براي درمان بيماري هاي اسهالي داشته و توصيه مي شود به محض شروع علايم تب، بي قراري، بي حالي و ضعف شديد و در کودکان گاهي مواقع همراه با تهوع، به مرکزبهداشتي درماني مراجعه نموده تا اقدامات درماني صوت پذيرد.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 22001

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22001/ميزان-بروز-بيماري-اسهال-شهرستان-بن-کم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir